Zeytinyağlı Yaprak Sarma


Zeytinyağlı yaprak sarma en sevdiğim sarmayı en sonunda yapabildim. Araya hep bir engel girdi.. Bu gün bu yarın o yemek derken arkaşlarımdan yapanları gördükçe canımda isteyince bu gün hemen birazcıkta olsa yaptım. Hemen paylaşmak istedim. Benim kullandığım asma yaprakları kendi asmamın yaprakları. Bütün bahar ve yaz yeni çıkan küçük yaprakları topladım. Neden benim sevdiğim boyut serçe parmağını geçmeyen incecik olanları. Sarması biraz zahmetli ama yemesi çok lezzetli.  Bakalım sizlerde beğenecekmisniz...






Malzemeler :

250 gram asma yaprağı
1 adet kuru soğan
1 su bardağı pirinç
2 adet domates
1/2 demet nane
1/2 demet maydanoz
1/2 limon suyu
1 yemek kaşığı biber salçası
3 adet taze yeşil soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kekik
karabiber
tuz

Yapılışı :

Yaprakları salamura kullanıyorsanız önceden suyunu sürekli değiştirerek tuzunu akıtın, biraz kaynatıp yaprakları yumuşatın. Ben dondurucuya koyduğum yapraklarımı kullandım. Çıkarıp çözülmesi için bekletin.  Kuru soğanı ince yemeklik kıyın. Tavada zeytinyağıyla kavurun. Üzerine salçayı ekleyin, kokusu çıkana kadar kavurun. Pirinci yıkayın. Suyunu süzdürün. Karıştırma kabının içine alın. Üzerine rendelenmiş domatesleri, ince kıyılmış nane, taze soğanı ve  maydanozu, tuz, kekiği, karabiberi ve kavurduğunuz salçalı soğanı ekleyip güzelce karıştırın. Yapraklarınızdan bir tanesini damarlı kısmı size bakacak şekilde yayın.  Üst kısmına bir parça harçtan koyun, kenarları üzerine kıvırın, ince rulo sarın. Tüm yaprakları bu şekilde hazırlayın. Tencereye düzgünce sıkı ve yan yana sıralayın. Üzerine zeytinyağı, tuz isterseniz limon suyunuda ekleyerek çırptığınız karışımı gezdirin. Tencerenize uygun büyüklükte bir tabağı yada dolma taşını koyun. 1.5  su bardağı kadar sıcak suyu üzerine dökün, Kapağını kapatın. Kaynamaya başladığında ateşi kısığa getirin, pişirin. Arada kontrol yapın, pişmemişse sıcak su ilavesi yapın. Ocaktan alın, 15 dakika dinlendirin. Servis tabağına alın, yanında yoğurtla sıcak servis yapın....

Yorumlar

  1. ellerine sağlık Oyacığım. Çok severim bennnn. Eşim yemiyor fazla yapamıyorum. :( afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim oğlum tatmaz bile, eşimde 3-5 tane yer. Bende kendime kadar sarıyorum. İlk yapraklar çıktığında her hafta sararım kendime.. Sıcak sıcak yerim..:) sevgiler..

      Sil
  2. Ayy çok güzel görünüyor ellerine sağlık ne güzel sarmışsın minik minik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Haticeciğim.. Sevgiler..

      Sil
  3. elıne sağlık en sevgığım zeytınyağlıdır taze soğan koymazdım ben denemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bütün zeytinyağlı sarmalara koyarım taze soğanı.. Teşekkür ederim...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası