Karnı Yarık Böreği


Sırada çok lezzetli bir börek.. Aslında adını karnıyarık içi gibi kıymalı harç hazırlanıp, diğer malzemelerin patlıcana değilde yufkaya doldurulmasıyla alıyor. Televizyonda seyrederken aklıma geldi.. Dedim hemen yapayım. Dondurucudan yufkamı ve kıymamı çıkardım. Ben diğer malzemeleri ayarlayana kadar onlarda yumuşamıştı. İş bir tek yapmaya kaldı. Aslında işin özü doğru malzemeleri doğru yerlerde kullanmak gibi. O zaman yaptığınız hiç bir börek başarısız olmaz. Çok mu anlattım basit bir böreği.. O zaman kısaca tarifim..



Malzemeler :

2 adet yufka

İç malzemesi :
250 gram kıyma
2 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı çiçek yağı
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı domates sos
karabiber
kırmızı pul biber
tuz

1 çay bardağı erimiş margarin
1 çay bardağı su

1 adet yumurta sarısı
1 adet domates
1 adet yeşil biber

Yapılışı :
Kıymayı tavaya çiçek yağıyla birlikte alın. Kıyma renk değiştirene kadar kavurun. Soğanı küçük yemeklik doğrayın. Kıymaya ilave edin. Soğan ve kıymayı renkleri değişene kadar kavurun. İçine salça ve sosu ilave edin. Karıştırın. 2-3 dakika daha karıştırn. Ocaktan alın. Tuz, karabiber ve pul biber ilave edin. Soğumaya bırakın. Yufkayı tezgaha yayın artı şeklinde dörde, daha küçük isterseniz 8 parçaya bölün.Eritilmiş margarin ve suyu karıştırın. Her bir parçayı bu yağ karışımıyla yağlayın. Parçanın geniş tarafına kıymalı harçtan koyun. Kenarları harcın üzerine doğru katlayın, ince uca doğru sarın. Her bir yufka parçalarınızı bu şekilde hazırlayın.
Üzerlerine yumurta sarısı sürün. Domatesi dilimleyin. Biberide ince uzun kesin. Böreklerin orta kısmını alt kısmını kesmeden üst kısmından yarıklar kesin. Her bir açıklığa bir dilim domates ve bir parça biber koyun. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine sıralayın. Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişirin. Fırından alın, ilk sıcaklığı çıkınca servis tabağına sıralayın. Sıcak servis yapın..


Yorumlar

  1. Ellerine sağlık Oyacığım. Ben çok severim bu pratik böreği. Geçen yıldan fotolarım vardı ama yenisini yaparım diye bloğuma yüklemedim. özellikle aşağıdaki fotoyu çok beğendim. Emeğien sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nursevincim.. Yavaş yavaş öğreniyorum Fotoğraf çekmeyi.. Beğendiğine çok sevindim..

      Sil
  2. oya abla olmuyor ama olmus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepçim evdekinler yiyor ama ne yapayım..:)) Teşekkür ederim...

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım börekler nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycım çok teşekkür ederim...Sevgiler..

      Sil
  4. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Mmmm çok aeverim canim eline saglik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası