TOMBUL EKMEKLER



Geçen hafta sonu yaptığım ekmeklerim. Daha önceleri normal un kullanıyordum. Ama artık daha sağlıklı yemek amacıyla çavdar, tam buğday ve kepek ununu  kullanmaya başladım yazdan beri. Sizlerde normal unla yapabileceğiniz tüm hamur işlerinde bu unları tercih edebilirsiniz.. Evde pişen ekmeğin kokusunu çok seviyorum. Hem sağlıklı hemde tertemiz oluyor. Gönül rahatlığıyla yiyoruz. Sizlerde yapmak isterseniz...İşte tombul ekmeklerim..




Malzemeler :

4 su bardağı tam buğday unu
1/2 paket yaş maya
1 su bardağı ılık süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet yumurta
ılık su

Üzeri için :
susam
çörek otu
 yulaf ezmesi

Yapılışı :  ( 8 Adet )

Unu karıştırma kabına alıp ortasını havuz gibi açın. Buraya mayayı, sütü, sıvı yağı, toz şekeri, biraz ılık su, yumurtanın beyazını koyup parmak uçlarınızla karıştırın. un kısmına tuz serpin. Önce ortadan sonra kenarlarda alarak kulak memesi kıvamında hamur yoğurun. Hamuru altı eşit parçaya ayırıp her biri parçayı yuvarlayın.Yağlanmış fırın tepsisine aralıklı dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam, çörek otu ,yulaf,ay çekirdeği serpin. Tepsinin üzerini steç flimle kapatın. 30 dakika ılık ortamda mayalanmaya bırakın. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üstleri hafif kızarana kadar pişirin. Servis tabağına alıp ılık servis yapın...

Yorumlar

  1. elıne sağlık kepek unu sert yapıyormu acaba ekmeğı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yapıyor biraz. Beyaz un gibi değil kullanımda.. Ama ikisini karıştırırak kullanabilirsin. Teşekkür ederim..

      Sil
  2. Eline sağlık Oya ablacım mis gibi olmuş... Ekşi mayayla da olur mu acaba?şu sıra diyetteyim tam benlik ekmekler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben hiç denemedim ekşi mayayla yapmayı. Ama dene benlede paylaş.. Bende rejimdeyim canım..:) ÇOk fena hem bunları yap hemde uçlarından bir lokma ye.. Sevgiler canım..

      Sil
  3. Tam Buğday unumu Yine oğlumla yaptığrım alışverişimde almıştım. Oda kumru gibi ekekler istedi. Ortasında kesik olcak mini mini ekmEkcikler. bENDE Bloğda tarifi olması amacı ile yapacağım. Ellerine sağlık canısı. Çok güzel olmuşlar. hem bu ekmekler geçde bayatlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğluşun ne isterse yap. Bak benimki bütün gün dersane okul evde yok.. Bir şey isteyecek hali kalmıyor.. Sen daha güzellerini yaparsın canım. Teşekkür ederim..

      Sil
  4. hem doğal hem lezzetli.harika olmuş.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, çok güzel ekmekler, miss gibi kokusu geldi buraya kadar.
    Tarifinizi deneyeceğim.Evde henüz hiç yapmadım ekmek, ilk sizin tarifinizle başlamış olurum bende:))
    Oğlunuzun sınavı güzel geçmiştir inşallah.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde ekmek çok kolay aslında.. Ben daha önceleri ekmek yapma makinesiyle yapıyordum. Yazlığa götürmedim onu. Bunlar orada yapmaya başladığım ekmeklerim...) İnşallah memnun kalırsın.. İyi geçmiş.. Sorduğun için teşekkür ederim canım...) Bakalım hayırlısı.. Sevgiyle canım..

      Sil
  6. Pofuduk pofuduk nasıl güzel olmuş Oyacım, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feraycım..:) Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası