FINDIK LAHMACUN



Evde lahmacun, pide yapmak bana artık zor gelmiyor. Hamur yapmayı biliyorsanız gerisi çok kolay. İstediğiniz iç harçlarla çok kolay pideler lahmacunlar hazırlayabilirsiniz. Sabahtan çıkardım dondurucudan kıymamı. Ne yapacağımı bilmeden .. Ama hiç bir şey yapamazsam kıymalı makarna yaparım dedim. Ve sonuçta onumu yapsam, bunumu yapsam derken aklıma lahmacun fikri geldi. Hemen kolları sıvadım. Ve işte fındık lahmacunlarım. Hem yapıp hem fotoğraflamak zor oluyor. O yüzden bazı resimler çok net olmuyor bu seferlik kusuruma bakmayın artık.  Biz çok severek yedik.. Kaç tane yedim sayamadım.. Sıcak sıcak işte tarifim...






Malzemeler :

3 su bardağı un
1 su bardağı ılık su
1/2 küçük paket kuru maya
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Kıymalı harç için :
300 gram kıyma
2 adet büyük boy kuru soğan
2 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı domates sos
1 yemek kaşığı isot
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1+2 demet maydanoz
Tuz

Yapılışı :

Unun içine kuru maya, tuz ve toz şekeri karıştırın. Ortasını açın zeytinyağını koyun. Ilık suyu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayın. Elle yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin. Gerekirse un ve su ilavesi yapın. Hamurun üzerini nemli bezle örtün 1 saat kadar mayalanmaya bırakın. Soğanı robotta kıyın, yada çok ince kesin. Maydanozları ince kıyın. Kıymanın üzerine tüm malzemeyi ekleyin, iyice karıştırın. Eğer kıymanız yağsızsa içine bir kaç parça margarin ekleyip iyice kıymaya karıştırın. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparın. Unlanmış tezgahta yuvarlak ama çok ince olmayacak şekilde açın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı sıralın.



                         Bu hamurların üzerine kıymadan bir kaşıkla alın, tüm yüzeyini kaplayın.






 Önceden maximuma yada en yüksek dereceye ısıttığınız fırında altı pişip üzeri kızarmaya başlayıncaya kadar pişirin. 10-15 dakikada pişmiş olur.


 Fırından aldığınız lahmacunların üzerine birer çay kaşığı tereyağı koyun servis tabağına alın. Sıcak servis yapın..

Yorumlar

  1. Nefis olmuş yanına da bir bardak ayranla çok güzel gider:)sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Elifçim.. Ayranla nefis oluyor gerçektende.. Sevgiler..

      Sil
  2. ben lahmacun çok yiyemem ama ew yapımı nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Beğendiğine sevindim.. Sevgiler..

      Sil
  3. bence resimler iyi ki bulanık çıkmış, yoksa fena halde canım çekti,eline koluna sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben yapıp göndereyim sana .. Çok teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  4. elıne sağlık dısarda yedığım zaman ne kadar yedığımı unutuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım birde evde yapma bak iki katını yersin:)) Sonra bana kızarsın niye böyle güzel bir tarif verdin diye..:)) Sevgiler..

      Sil
  5. Bende yaptim cok nefis oldular tskler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık.. Beğenip yapmışsınız.. Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası