Ispanaklı Gül Böreği


Bu güne kadar çok börekler yaptım baktım arşivimde gül böreği yok. Bu sabah kahvaltıya gelecek aileme hazırladım bu lezzetli börekleri. Tarifimi adım adım resimledim.. Yapmasını bilmeyenler için. Gül şeklinde sar deyince bilmeyip soranlar var. İşte tarifim..




Malzemeler :

4 adet yufka

İç harcı :
500 gram ıspanak
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
250 gram beyaz peynir
karabiber

Yağlı sos :
1 su bardağı su
1 su bardağı zeytinyağı

Üzeri için :
1 adet yumurta sarısı
susam
çörek otu

Yapılışı :

Soğanı küçük yemeklik doğrayın. Zeytinyağıyla birlikte tavaya alıp kavurun. Üzerine ince kıyılmış ıspanakları ekleyin. Ispanaklar suyunu salıp çekene kadar kavurun. Ocaktan alıp soğumaya bırakın. İçine rendelenmiş beyaz peyniri ilave edin, karıştırın. Tuzunu ve karabiberini ayarlayın.  Su  ve zeytinyağını karıştırın. Yufkanın bir tanesini tezgaha yayın. Üzerini yağ karışımıyla yağlayın. Artı şeklinde dört parçaya kesin. Kestiğiniz bir parçanın geniş kısmına harcınızdan bir miktar alıp yerleştirin.


                            İki kenarından bir parmak kadar kıvırarak sıkı rulo şeklinde sarın.

                                     
                                        Bir kenarını ortada bırakıp, etrafında döndürerek sarın.



                                              Elinizdeki ucu altına doğru sıkıştırın..


Tüm yufkaları aynı şekilde hazırlayın. 16 adet gül böreği oluyor. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı sıralayın. Üzerine yumurta sarısı sürün, susam ve çörek otu serpin. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


Fırından alın, ılınmasını bekleyin. Ispanaklı Peynirli Gül Böreklerinizi servis tabağına alın. Ilık servis yapın..


Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım. Cuma günÜ Bende ıspanaklı börek yaptım. Afiyetler olsun. Çok sevilerek yenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Çok beğenildi gerçektende. Sizde afiyetler olsun. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası