Zeytinyağlı Kapuska



Dolabımda daha önce yaptığım lahana sarmasından göbeği kalan lahanam vardı.. Amacım salata yapmaktı.. Ama son anda bu sene hiç kapuska yapmadığımı düşünüp hemen pişirdim. Ben sebze yemeklerinde et sevmediğim için zeytinyağlı pişirdim. Bol acılı çok lezzetli.. İşte tarifim...





Malzemeler :

1 adet en küçük boy lahana
1 adet kurusoğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı zeytinyağı
5 adet acı kırmızı biber kurutulmuş
tuz

Yapılışı :

Lahanayı ikiye kesin. Kalın köklü kısmından ayırın. İnce ince kıyın. Yıkayın bir kap içerisine alın. Salçaları ince yemeklik kıydığınız soğanı, tuz ve zeytinyağını ekleyip iyice elinizle karıştırın. Yemek tenceresine alın üzerine kurutulmuş kırmızı biberleri sıralayın. Yüksek ateşte bir süre kavurun, üzerine az sıcak su ekleyin, kaynamaya başlayınca kısık ateşe alın. Lahanalar yumuşayıncaya kadar pişirin.


Su kontrolü yapın, az ise sıcak su ekleyin. Pişen yemeği 10-15 dakika kadar dinlendirin. Servis tabağına alın sıcak servis yapın..

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık. 2 gün önce bend ekapuska yaptım ama kıymalı v epirinçliydi. Artık kış yemeklerinin son zamanları. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış sebzeside anca sıra geldi bu kış..:) Ellerine sağlık seninde.. Çok teşekkür ederim..

      Sil
  2. herkes sevmesede ben çok severim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende severim.. Ama oğluma tadına bile baktıramadım.. Çok teşekkür ederim .. Sevgiler..

      Sil
  3. böyle hiç denemedim yarın alayım pazardan be çok severim senin gii etkoymam artık pirincide çıkardım önceden koyardım tablo gibi olmuş safiye acar tok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Safiyecim.. Dene beğeneceksin.. :)) Sebzelerde et sevmiyorum ben.. O yüzden hep zeytinyağlı yapıyorum.. Sevgiler canım..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası