Peynirli Tortellini



Geçen ay yaptığım tortelliniler çok sevilince tekrar yapayım dedim. Bu kez iç harcını değiştirdim, sos kullanmadım. Yapması biraz zahmetli ama yemesi çok lezzetli.  Ben biraz fazla haşlamışım.. Aman siz dikkat edin tam dişe dokunur kıvamda pişirin. İşte tarifim...





Malzemeler :

2 su bardağı un
2 adet yumurta
1 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz

İç harcı için :

100 gram lor peyniri
100 gram kaşar rendesi
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
tuz
karabiber

3 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
tuz

Yapılışı :

Unu tezgaha alın, ortasına havuz şeklinde açıp, ortasına yumurtaları kırın, yağını ve tuzunu ekleyin. Ortayı çatalla karıştırın, kenarlardan un almaya başlayarak sert bir hamur yoğurun. En az 10 dakika yoğurun, Streç flime sarıp buz dolabında 30 dakika kadar bekletin. İç harcı için lor, kaşar peyniri ve maydanozu karıştırıp tuzunu ve karabiberini ayarlayın. İsterseniz bir yumurtanın sarısınıda ilave edebilirsiniz iç harcınıza. Hamuru unlanmış tezgahta ince açın. Bir su bardağı yardımıyla yuvarlaklar çıkarın. Yuvarlağın yarısına bu harçtan koyun,diğer yarısını bu harçlı kısmın üzerine kapatın. İki ucu tutup birleştirin. Tüm yuvarlaklarınızı aynı şekilde hazırlayın.

Büyük bir tencerede kaynar su hazırlayın, tuz ilave edin. Bütün tortellinilerinizi bu suda 10 dakika  kadar haşlayın. Sudan süzgeç yardımıyla alın. Tortellileriniz pişerken tereyağını tavaya alın, eriyince pul biber ve tuz ekleyin. tortellinileri içine ilave edin, tavayı sallayarak karıştırın.3-4 dakika kadar soteleyin servis tabağına alın. Sıcak servis yapın..


Yorumlar

  1. Canım ellerine sağlık yormadımı bu yemek seni.. Mantı gibi tek tek kapamışsın. Allah nazarlardan sakınsın.. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım sabah işe başlamadan yaptım, akşam haşladım..:) amin canım.. Allah hepimizi nazarlardan korusun. Çok teşekkür ederim canım..:))

      Sil
  2. Becerikli arkadaşım benim neden İzmirdesin ki...
    Burda olsan da bize de el versen maşallahharika şeyler yapıyorsun...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen niye İzmirde değilsin Emelcim..:)) Birlikte yerdik her yaptığımızı.. Estağfurullah.. Ne demek el vermek..Hepimiz çok lezzetli şeyler yapıyoruz.. Sevgiler...

      Sil
  3. ellerinize sağlık Oya Hanımcım. tariflerin hepsi birbirinden güzel ben yetişemiyorum vallaha size. Allah nazarlardan korusun maşallah...
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Selda Hanımcım.. Bende hepimiz kadar yapıyorum.. Size öyle geliyor..:) Çok teşekkür ederim.. Amin.. Sevgiler...

      Sil
  4. Oya ablacım çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık :)))) ilk fırsatta denemek istiyorum. Nefis görünüyor :))))
    Öpüyorum çok,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Çok lezzetli oluyor..:)) Sevgiyle..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası