Kara Lahana Sarması


Zeytinyağlı sarmaların tadına doyulmuyor. Kara lahana sarmasını ilk kez geçen sene denedim. Eşim bile daha önce niye yapmadın hiç dedi. O gün bu gün ara ara yaptım..Bazı tariflerde içine kıymada ekleniyor, ama biz sarmayı zeytinyağlı seviyoruz. Tadı lezzeti dahada güzel oluyor bana göre..Yapmasıda kolay.. Farklı bir sarma tarifi arıyorsanız deneyin derim.



Malzemeler :


1 demet kara lahana
1 adet kuru soğan
1/2 su bardağı pirinç
1/2 su bardağı iri bulgur
2 adet domates
1/2 demet nane
1/2 demet maydanoz
1/2 limon suyu
1 yemek kaşığı biber salçası
3 adet taze yeşil soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
karabiber
tuz

Yapılışı :

Kara lahana yapraklarının sap kısımlarındaki, yerlerinden saplarını ayıklayın. Bol suda yıkayın. Kaynar suya batırıp 3-4 dakikada çıkarın, tekrar sudan geçirip pişmesini durdurun. Kuru soğanı ince yemeklik kıyın. Tavada zeytinyağıyla kavurun. Üzerine salçayı ekleyin, kokusu çıkana kadar kavurun. Pirinç ve bulguru yıkayın. Suyunu süzdürün. Karıştırma kabının içine alın. Üzerine rendelenmiş domatesleri, ince kıyılmış nane, taze soğanı ve  maydanozu, tuz, karabiberi ve kavurduğunuz salçalı soğanı ekleyip güzelce karıştırın. Kara lahana  yapraklarınızdan bir tanesini damarlı kısmı size bakacak şekilde yayın. Kalın damarlı kısmı ortadan keserek çıkarın. İkiye ayırmadan , hafif üst üste getirin. Üst kısmına bir parça harçtan koyun, kenarları üzerine kıvırın, ince rulo sarın. Çok genişse iki parça halinde sarın..


















Tüm yaprakları bu şekilde hazırlayın. Tencereye düzgünce sıkı ve yan yana sıralayın. Üzerine zeytinyağı, tuz isterseniz limon suyunuda ekleyerek çırptığınız karışımı gezdirin. Tencerenize uygun büyüklükte bir tabağı yada dolma taşını koyun. 1.5 - 2 su bardağı kadar sıcak suyu üzerine dökün, Kapağını kapatın. Kaynamaya başladığında ateşi kısığa getirin, pişirin. Arada kontrol yapın, pişmemişse sıcak su ilavesi yapın.


 Ocaktan alın, 15 dakika dinlendirin. Servis tabağına alın, yanında yoğurtla sıcak servis yapın....

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık Oyacığım. Miss gibi koktu. Bu sarmanın lahanasının aromasıd abir farklı oluyor. Ama dikkat et İyor oranı kara lahanad afazladır idye biliyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben bilmiyordum ama 3 tane sarma yedim zaten rejimde olduğum için. Ama dikkatli olmam lazım.. Teşekkür ederim canım..

      Sil
  2. Her pazara gittiğimde gözüm kalıyor, ama ben tiroit hastasıyım sakıncalı olduğu için alamıyorum. Ellerine sağlık Oyacım. bir kereden bir şey olmaz diyerek deneyeceğim bir kez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycım vallahi bende sakıncalı olduğunu yukarıdaki yorumda Nurseincim yazdığı zaman öğrendim.. Neyse 3 tanecik yedim.. Teşekkür ederim canım..

      Sil
  3. Ellerinize sağlık Oya Hanım , süper olmuş.Bir Karadenizli olarak Kara Lahananın her tür yemeğini severek yerim.Birde mısır yarması ile deneyin derim öyle de çok lezzetli oluyor.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gerçek yapabilsek daha lezzetli olur.. Çok teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  4. Kara lahana da her haliyle çok güzel olan bir sebze. aroması çok değişik. Çok da güzel yapmışsınız ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası