Avunya Mantısı


Ben bu mantıyı Akçay daki komşularımda yedim. Bana gelen tavuk kokusuna rağmen afiyetle yedim. Sonra evimde farklı yöntemle denedim ve ailemde çok beğendi.. Senelerdir kalan yufkalardan yaparım bu mantıyı. Çok fazla anlatmayayım. Fotoğraflar ve tarifim anlatsın bu lezzeti...




Malzemeler :

1 adet yufka
1 adet tavuğun gögüs eti
1 kase haşlanmış nohut
1 kase yoğurt
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı çiçek yağı
2 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
1 tatlı kaşığı nane

Yapılışı :

İlk olarak tavuğun gögüs etini 2 su bardağı su ile haşlayın. Nohutları haşlayın. Yufkayı tezgaha alın ince sıkı rulo şeklinde sarın ince ince kıyın. tümünü açtırın, ince uzun şeritler elde edin. Fırın tepsisine bu yufkaları alın. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında başında bekleyerek arada karıştırarak kızartın. Fırından alın. Haşlanan tavuk etini iyice didikliyerek tel tel ayırın. Suyunu sıcak bekletin. Tavaya çiçek yağını alın üzerine tavuk etlerini alın, tuz , karabiber ekleyerek kavurun. Sarımsağı tuzla ezip yoğurda karıştırın. Servis tabağına kızarmış yufkaları yayın.

Üzerini tavuk suyunun tamamını kaşıkla dökerek  ıslatın. Sarımsaklı yoğurdu üzerine gezdirin. Kenarlara doğru haşlanmış nohutları serpiştirin. En üst ortaya tavuk etlerin yayın. Tereyağını eritin içinde kırmızı toz biber ve naneyi yakın. Tavuğun üzerine yağ gezdirin. Sıcak servis yapın...

Yorumlar

  1. Oyacım çok güzel olmuş notumu aldım deneyeceğim mutlaka. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Feraycım. Ben nohut yemeği yaparken bir kase kadar dondurucuya atıyorum. Bu tarz yemeklerde kolaylık oluyor.. sevgiler..

      Sil
  2. Ellerine sağlık. Maşallah sen bugün doğum günü hazırlığı yapmıyormusun. Yine ihmal etmedin bloğunu. Ellerine sağlık..afiyetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım dün gece yazdım ben yedikten sonra. Bu geceye hazır olsun diye.. Çok teşekkür ederim..

      Sil
  3. degişik ve lezzetli bir tarif olmuş oyacım eline saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hülyacım... Sevgiler..

      Sil
  4. Çok beğendim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar değişik ve de ekonomik. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İlhan Bey. Beğendiğinize sevindim..

      Sil
  6. nefis görünüyor ,elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası