Patatesli Muska Börek



Baktım bu güne kadar hemen hemen her harcı kullanarak börek yapmışım. Ama patates kullanmamışım. Bu kez böreklerimi bu iç harçla denedim ve muhteşem oldular. Görüntüsü lezzetin kefili. o yüzden ben lafı uzatmayacağım . İşte tarifim...



Malzemeler :

3 adet yufka

İç harcı için :
3 adet patates
1 adet kuru soğan
karabiber
pul biber
tuz
3 yemek kaşığı zeytinyağı

İçine sürmek için :
1/2 su bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı su
tuz

Üzeri için :
1 adet yumurta sarısı
susam
çörek otu

Yapılışı :
Patatesleri yumuşayana kadar haşlayın. Kabuklarını soyun, rendeleyin. Kuru soğanı küçük yemeklik doğrayın. Tavaya soğanı zeytinyağıyla birlikte alın. Soğanlar renk değiştirene kadar karıştırarak kavurun. İçine patatesleri ilave ederek kavurmaya devam edin. Tuz, karabiber ve pul biber ekleyin, 5 dakika kadar kavurun. Kenarıya alın, soğutun. Yufkaları tek tek tezgaha alın, yayın. Enlemesine eşit büyüklükte şeritler halinde kesin. Kalan yufkalarıda aynı şekilde hazırlayın. Su ,tuz ve zeytinyağını bir  küçük kapta karıştırın. Şerit halindeki yufkanın bir tanesini tezgaha yayın. Üzerine yağlı suyunuzdan sürün. Şeridin bir köşesine harçtan koyun ,muska olacak şekilde üçgen  sarın. Tüm şeritlerinizi bu şekilde hazırlayın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı sıralayın. Üzerlerine yumurta sarısı sürün, susam ve çörek otu serpin. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Servis tabağına alın, sıcak servis yapın....


Yorumlar

  1. Maşallah Oyacım seri üretimdesin hızına yeşitmek mümkün değil.Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Evde ben rejimde olsamda yiyenler var şükür. Ben onlar için pişiriyorum.. Çok teşekkür ederim Feraycım. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası