Hünkar Beğendi


Patlıcanın köz kokusuyla etin muhteşem uyumu.. Çok anlatıpta kafanızı şişirmeyeceğim. Fotoğraflarım bir fikir verir sizlere. Eşimin özel isteğiyle yapıldı. Ben o yüzden adını BEYİM BEĞENDİ diyorum..Yaz patlıcanlarını mangalda közleyip yapabilirseniz inanın vazgeçemeyeceğiniz tarif defterinde yer almasını isteyeceğiniz bir tarif.. Uzatmadan tarifim..




Malzemeler :

Beğendi için :
3 adet patlıcan
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağı
2 su bardağı süt
1/2 su bardağı rende kaşar

Et kısmı için :

300 gram yağsız dana kuşbaşı
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
yada 1/2 su bardağı domates sos
tuz

Yapılışı :

Patlıcanları mangalda yada ocak üzerinde közleyin. Kenarıya alıp soğumaya bırakın. soğuyan patlıcanların kabuklarını siyahlık bırakmadan ayıklayın. Bıçakla ince ince doğrayın. Unu tereyağıyla birlikte tencereye alın. Unun rengi değişmeden kokusu çıkana kadar kavurun. Sütü yavaş yavaş eklerken sürekli karıştırın. Topaklanmadan muhallebi kıvamında bir beşamel sos elde edin, bir kaç dakika karıştırın, içine patlıcanları ekleyin. Karıştırmaya devam ederek, tuzunu ayarlayın. Kaşar peyniri veya dil peyniri rendesini ekleyin. Bir iki dakika karıştırmaya devam ederek peynirin eriyip karışmasını sağlayın.


Etleri tavaya alın. Suyunu salıp çekene kadar pişirin. Soğanı yemeklik doğrayın. Etlerin üzerine yağ ekleyin, bir süre karıştırarak kavurmaya başlayın. Soğanları ilave edin, kavurun. Salçaları yada domates sosunu ekleyin, karıştırın. Üzerine az bir sıcak su ekleyerek kıvamını açın. Kaynamaya başlayınca kısık ateşe alın. Suyunu çekene kadar pişirin. Tuzunu ayarlayın. Servis tabağına beğendiden koyun, üzerine et koyun, karabiber serpin. Sıcak servis yapın..


Yorumlar

  1. Canım ellerine sağlık ve Emekçi kadınlar günün seninde kutlu olsun. Bugün sitede yayınladığım yazıyı kimse okumamış sadece yorum yapmışlar:(( tarif bana ait değil ayrıcada kadınlar günü mesajım var. SADECE ADET YERİNİ BULSUN DİYEMİ yorum yapılıp hemen çıkılıveriyor ben anlıyamıyorum:( İnan şu yorumu yazınca hemen çıkmıyorum ben siteden ve tariif kesinlikle okuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.. Hepimiz yaptığımız her şeye emek veriyoruz. Ben geçen yazdığım yazıda aslında tamda bunları anlatmak istedim. Ya okumuyorlar , yada laf olsun diye yorum yazıyorlar.. Bende senin gibi her arkadaşımın yaptıklarını okumaya çalışıyorum ve elimden geldiğince yorum bırakıyorum.. Biz çok şey bekliyoruz galiba. Sevgiler ..

      Sil
  2. çok beğendim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Güzel yorumlarımız beni çok mutlu ediyor.. Sevgiler..

      Sil
  3. ellerine saglik bende cok severim ben kiymalisinida yapiyorum ismi ayni kaliyormu bilmem ama patlicanli olan yemekleri cok severim bu arada sizinde kadinlar günü kutlu olsun selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymalısını bende denedim oğlum çok beğenerek yemedi. Bende artık hep etle yapıyorum. Teşekkür ederim canım.. Sevgiler..

      Sil
  4. Hünkar boşuna beğenmemiş bu yemeği ağzının tadını biliyormuş...
    Ellerine sağlık nefis görünüyor....Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar zahmetli bir yemek hünkarlara göre oluyormuş demekki. benim hünkarda biliyor ağzının tadını..:) çok teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  5. canım ellerine kollarına sağlık nefis görünüyor..Kadınları günümüz de kutlu olsun iyi geceler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Hepimizin günü kutlu olsun.. Sevgiler.:))

      Sil
  6. Merhabalar;
    Bloğunuzu yeni keşfettim ..Her eve lazım bir blog!.
    takibe aldım güzel paylaşımınlarınızı..
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğeniniz beni çok mutlu etti..Görüşmek üzere.. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası