Çikolatalı Bisküvi Pastası


Bundan bir kaç sene önce bir akrabamda yemiştim. Pratikliği ve lezzeti çok hoşuma gitmiş hemen öğrenmiştim yapılışını.. O gün bu gündür ara ara yaparım. Akşam için canım tatlı istiyordu ama uzun uzun uğraşmayıda istemiyordum. Aklıma hemen bu tatlıyı yapıp akşama yemek geldi. Evde malzemeler zaten var.. Hemen yaptım. Kolaylığını görünce sizlerde yapmak isteyeceksiniz..



Malzemeler :
1 paket petibör bisküvi
1 paket kakaolu petibör bisküvi
1 paket hazır çikolatalı sos
1 su bardağı hindistan cevizi
2.5 su bardağı süt

Yapılışı :


Çikolatalı toz karışımı 2.5 su bardağı süt ile karıştırıp, muhallebi kıvamı alıp, kaynayana kadar karıştırarak pişirin. Ocaktan alın, soğumaya bırakın. Arada karıştırın, kabuklanmasın. Soğuyan çikolatalı sosa bir tane kakaolu bisküviden batırıp her tarafını sosa bulayın. Bir elinizle servis tabağında tutun. ikinci olarak sade bisküviyi sosa bulayıp, ilk bisküviye bitiştirin. Arada iktirerek sıkıştırarak bir kakaolu, bir sade olarak sosa bulayıp yanyana sıralayın. Yanlardan ve önden kırmadan biraz iktirerek  sıkılaştırın. Yanlardan çıkan sosu üzerine ve yanlarına doğru tekrar sürün. Akarsa tekrar sürün. Buzdolabına kaldırın.. En az 3-4 saat soğutun.


Buzdolabından çıkarınca her tarafına gelecek şekilde hindistan cevizini serpin. İlk dilimini ucundan verev bir parça keserek dilimlemeye başlayın. Tüm dilimleri verev kesin. Servis tabağına alın soğuk servis yapın..

Yorumlar

  1. Ben 17-18 yaşlarımdayken bu tarifi yapardık. Annemiizn günlerinde bir ara çok modaydı. Ama petibör bisküvi ile değilde kakaolu ve sade burçak bisküvi ile yapardık. Sonradan öyle tarifler çıktıki. Bu tarifleri unutur olduk. İlk fırsatta yapacağım inşallah pek güzel olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mozaik pasta yapardık o zamanlar.. Onuda yaptım daha yayınlamadım.. Çok teşekkür ederim. Eskiden daha çok elde açma börekler , kekler yapılırdı..Bizde yavaş yavaş eskilerden yaparız..:)

      Sil
  2. kek gibi görünüyor, nefismiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çekerken kek sanılacak dedim..:) Teşekkür ederim Mehtapçım...

      Sil
  3. ben de çok severim ara sıra yaparım çok güzel olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. maşallah diyorum size harika güncelliyorsunuz blogu
    ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Baharcım.. Elimden geleni yapıyorum. Çok severek paylaşımlarda bulunuyorum. Beğendğiniz zaman çok memnun oluyorum.Sevgiler...

      Sil
  5. elıne sağlık ılk fırsata deneyeceğım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selmacım.. Beğenirsin inşallah..

      Sil
  6. Ellerine sağlık Oya ablacım... Ben diğer yaptığın yemekleri kaçırmışım hepsi nefis olmuş:))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yemeğin en güzel kısmına yetiştin canım.. Beğenmene çok sevindim.. Çok teşekkür ederim Elifçim.. Sevgiler..

      Sil
  7. Ellerinize sağlık Oya hn. bende çok severim bu pastayı...Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selda hanımcım.. Sevgiler..

      Sil
  8. çok güzel görünüyor, sizin sayenizde epey bir şey öğrendim, teşekkür ederim := kilo almazsam iyidir bu tarifleri deneyerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilalcim aman.. Az yapıp az yiyoruz.. Yoksa gerçektende kilo alıyoruz.:)) Ben öyle yapıyorum.. :)) Birde hergün en az 1 saat yürüyüş.. Beğendiğine çok sevindim tariflerimi.. İyi geceler.. Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası