Domates İçinde Peynirli Yumurta


Yabancı bir sitede görünce dedim ki tam benlik. Neden mi.. Rejimdeyim malumunuz. Domates, peynir yumurta.. Klasik kahvaltı .. Ama sunum farklı olunca farklı bir şey yemiş gibi hissediyorsunuz. Buyrun bakalım eksik mi anlatmışım...





Yapılışı :

1 adet büyük boy domates
1 dilim az yağlı beyaz peynir
1 tutam dere otu
1 adet yumurta
karabiber
tuz
1 dilim tam buğday ekmeği

Yapılışı :

Domatesin üst kısmından geniş bir kapak olacak şekilde kesin. Bir kaşık yardımıyla içini boşaltın. Ters çevirip suyunu akıtın. Peynir ve ince kıyılmış dereotunu karıştırın. Yumurtayı kırıp beyaz ve sarısını dağıtmadan ayırın. Peyniri domatesin içine doldurun. Üzerine yumurta beyazını dökün. Fırının ızgara bölümünü açın. 200 derecede pişene kadar tutun. Yumurtanın sarısını domatesin orta yerine yerleştirin. Yanına ekmek dilimini kızarması için koyun.Tekrar fırında 1-2 dakika pişirin.  Servis tabağına alın, yanında kızarmış ekmekle sıcak servis yapın..

 

Yorumlar

  1. Ayy canım ne güzel olmuş. Keşke yeselerde bende yapsam. Aslında bu tür tariflere yabancı sitelerden isim bulup koyuyorlarya. biizm kendi kültürümüzde işde domates çanağında paynirli yumurta. Helal arkadaşım. Afiyetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Bende kendime yaptım zaten..:) Rejim kahvaltım.. İsim konusunda çok haklısın.. :) Belki ilgi çeksin diye yapıyorlardır. Sağol canım.. Sevgiler..

      Sil
  2. Ben bunu peynirle yumurtayı çırpıp domatesin içinde fırınlayarak yapardım ama bu şekli biraz daha uğraştırsa da çok daha görsel olmuş,eline sağlık,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor, bu arada ben de rejim de sayılırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Biliyorum sadece rejimde sayıyorum seni..:))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası