Balon Ekmek


Gerçekten de adına yakışır bir ekmek. Bu kez denediğim tarif Yasin Şefime ait. Bizlerle çok lezzetli tarifler paylaşıyor. Başka tariflerini deneyen arkadaşlarım çok övgüyle anlatınca bende kahvaltı için balon ekmekten başladım. Çok kolay bir tarif.. Bizler çok severek yedik. Sizlerde yapmak isterseniz Şef Yasin Sözen'in tarifiyle yaptığım Balon Ekmeğim.. Teşekkür ederim şefim böyle lezzetli tariflerini bizlerle paylaştığın için..






Malzemeler :

1 kg un
1/2 küçük paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
2 su bardağı kadar ılık su




Yapılışı :

Mayayı ılık suda eritin.5 dakika bekletin. Tuz ve toz şekerin ekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyerek kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edin. Üzerini nemli temiz bir bezle örtüp 1 saat kadar mayalandırın.


Hamurdan eşit büyüklükte bezeler yapın. Her bir bezeyi unlayıp  3cm kalınlığında açın. Ben 1 cm kalınlığında açtım.


Teflon tavada kabarana kadar iki tarafınıda pişirin. Tüm balon ekmeklerinizi hazırlayıp pişirin.. Sıcak servis yapın..

Yorumlar

  1. Eline sağlık :) bende takipteyim bana da beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifçim blogunu ziyaret ettim.. Çok güzel beğendim.. Bende takibe aldım.. Çok teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  2. Ellerine sağlık Oya ablacım, ben de Yasin şefin sayfasında görmüştüm:)) Ne de güzel kabarmış...
    Bana da beklerim:)))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fatmacım.. Face sayfanı beğenmiştim ama izlemeye almayı atlamışım. İzlemeyede aldım.. Sevgiler..

      Sil
  3. olsada yesek dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bana geleceksin ben yapacağım sıcak sıcak.. sevgiler ..

      Sil
  4. Ne kadar nefis görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Aslıcım ziyaretin için çok teşekkür ederim. Güzel sözlerin için sağol. Blogunu izlemeye aldım.. Çok beğendim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası