Ispanak Mantısı


Alaşehir'e gittiğimizde anneannem yapardı. Bizi gördüğü zaman ne yedireceğini ne yapacağını şaşırır sürekli koşuştururdu. Döner durur önümüze bir şey koyardı.. Ben en çok kendi bağlarından kuruttuğu üzümleri leblebiyle yemeği severdim. Kuru üzümün reçelini bile yapardı..  Bundan 35-40 sene öncesi benim 4-5 yaşlarımda olduğum günler.. Alaşehir'de yediğim yufkaların, böreklerin,kaçamakların, pekmezlerin tadı hala damağımda, aklımda.. Bize mi çok lezzetli gelirdi o kalabalık yer sofralarında itişe kakışa yemek yemek..  O zamanlar anneannemin yaptığı hamur işlerinden ıspanak mantısı.. Annem de çok yapardı ama orada yediklerimin tadı bir başkaydı. Artık bende çok sık yapıyorum.. Benim ailemde çok seviyor.. Arada durup durup o günleri anlatıyorum.. Neyse daha çok anlatasım var çenem düştü.. Hemen tarifimize geçiyorum..






Malzemeler :

250 gram ıspanak yaprağı
2-3 su bardağı un
1 çay bardağı su
1 adet yumurta
karabiber
tuz

Yoğurt sosu için :
1 kase yoğurt
1 diş sarımsak
tuz

Üzeri için :
2 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı kırmızı pul biber



Yapılışı :

Ispanak yapraklarını çok ince kıyın. Bir yoğurma kabına koyun. Üzerine yumurta, tuz, karabiber ve 1 çay bardağı kadar su koyun. Karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyerek sert ele yapışmayan bir hamur elde edin. Gerekirse un ilave edin. Hamurdan ufak parçalar koparıp, uzun ince rulo yapın. Bu ruloları bıçak yardımıyla ufak ince kesin. Kestiklerinizi hafif unlayın birbirine yapışmasın.



 Tencereye su koyun kaynatın. Kaynayınca içine tuz atın. Mantıları içine atın. Arada karıştırarak 15 dakika kadar, yumuşayana kadar haşlayın. Suyunu süzün.




Servis tabağına alın. Yoğurdu tuzla ezdiğiniz sarımsakla karıştırın, mantıların üzerine gezdirin. Tereyağını eritin, içinde pul biberi yakın. Bu yağı yoğurdun üzerine gezdirin.


                                                             Sıcak servis yapın...


Yorumlar

  1. Vayyyyy buna bayıldım harika . Biraz önce de sütlü ıspanak çorbası görmüştüm , pazartesi günkü menü belli oldu ıspanak çorbası ve mantısı:-)Büyüklerimizin lezzetlerini devam ettirmek çok önemli ben de buna özen gösteririm.Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım.. Bende severim ıspanak çorbasını.. Sevgiler..

      Sil
  2. Kesinlikle nefissss olmuş...
    Ellerine sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emelcim.. Sevgiler..

      Sil
  3. Anneanneler,anneler anılarda kaldı ne yazık ki.
    Eskiden önemsemediğim her yemek,her şey daha anlamlı geliyor son zamanlarda.
    Elinize sağlık,çok güzel görünüyor ıspanaklı mantısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde bu aralar hep eskiler aklıma geliyor.. Yaşlandım herhalde daha 44 yaşımda.. Çok teşekkür ederim Sevgiler..:))

      Sil
  4. Oyacım gene yapma zamanı geldi demek :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası