Zeytinyağlı Enginar


Tam zamanı enginarın. Mutlaka yememiz gereken sağlık deposu. Bir önceki yazımda Pof. Dr. İbrahim Saraçoğlu nun enginar çay ve kürünü anlattım. Şimdide sağlık deposunun zeytinyağlı yemeğini yazıyorum. Bilmeyenler henüz hiç pişirmemişler varsa mutlaka denesinler. Şimdi enginar mevsimi. Henüz içleri tüylenmedi, çanaklar küçük ve lezzetli.. Yapraklarıyla birlikte pişirebileceğiniz zaman.. Uzatmadan hemen tarifime geçiyorum..



Malzemeler :

 
4 adet enginar
1 adet patates
1 adet kuru soğan
1 demet dereotu
1.5 adet limon
1 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz

Yapılışı :
Enginarların sap kısımlarını ayırın. Dış yüzeydeki kötü yaprakları ayıklayın. Sivri yaprak uçlarını en alttakinin hizzasında kesin.Ortadan ikiye kesin. Orta kısmında tüylenme varsa kaşıkla temizleyin. Sap kısmını çanak kısmından düzleyerek kesin.  Limon sıkılmış su dolu bir kaba koyun. Diğer enginarları aynı şekilde temizleyin.


Patatesi soyun, iri küp şeklinde doğrayın. Soğanı ince yemeklik doğrayın. Dereotunu  ince kıyın. 1/2 limon suyu, zeytinyağı, un, 1 çay bardağı su  ve tuzu bir kap içerisinde karıştırın . Düdüklü tencereye enginarları sıralayın. Üzerine soğanı, patatesleri serpiştirin. Dere otunun yarısını serpin. Yağlı limon karışımını üzerine gezdirin. Düdüklünün kapağını kapatın. Ben elektrikli sinbonun düdüklü tenceresini kullanıyorum. Enginarlar taze ise sebze ayarında 5 dakika, normal düdüklü tencerede 8 dakika kadar pişiriyorum. Servis tabağına alın. Ilınınca üzerine kalan dere otunu serpiştirin. Servis yapın..


Yorumlar

  1. harika görünüyor canım.hemen yapmak istedim akınca.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim canım. Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık oya ablacım nefis olmuş bende böyle yapıyorum mis olmuş mis:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.. Seninde ellerine sağlık. Sevmeyenleri anlamıyorum. Sevgiyle..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası