Çikolatalı Kolay Pasta


Yabancı bir sitede buna benzeyen bir resim gördüm. Tam böyle değildi tabi.. Bütünden pasta gibi.. Ben tek tek porsiyonluk yaptım. Böyle servisi ve görseli daha güzel oldu.. Biz çok sevdik.. Deneyin bakalım sizler sevecekmisiniz ?..





Malzemeler :

Hamur kısmı için :

2 adet yumurta
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı çiçek yağı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1.5 - 2 su bardağı un

Çikolatası için :
1 paket hazır çikolata sos
1/2 paket sütlü çikolata
4-5 damla rom aroma
2.5 su bardağı süt

Süslemek için :
1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviz
1/2 su bardağı hindistancevizi

Yapılışı :

Hamur kısmı için tüm malzemeyi çırpıcı yardımı ile karıştırın. Pürüzsüz koyu ama akıcı bir kıvam elde edin. Süt ve un ilavesi yapabilirsiniz gerekirse.. Teflon tavayı bir kaç damla yağ akıtın, peçeteyle dibini yağlayın. Kaşık yardımıyla hemen hemen bir su bardağından büyük yuvarlaklar dökün. İki tarafını bu şekilde pişirin. Tüm hamuru aynı şekilde pişirin.  Kenarıya soğumaya alın. Bu arada paketin üzerinde yazdığı gibi süt ve hazır karışımı bir tencerede karıştırın, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Çikolata parçalarını ekleyin, sürekli karıştırarak eritin . İçine rom aromasını ekleyin, karıştırın, soğumaya bırakın. Pişen hamurları bir su bardağı yardımıyla kenarlarını düzlemek ve aynı büyüklükte parçalar elde etmek için kesin. Bu ölçü hamurla 18 parça  yuvarlak elde ettim. Biz üç kişi olduğumuz için her bir pastada 6 tane hamur kullandım. Bir kat hamur , bir kat çikolatalı sos üzerine biraz ceviz kırığı tekrar hamur .. Bu şekilde altıncı kata kadar hazırlayın. 6. ncı parçadan sonra tüm yan yüzlerinin ve üstünü çikolata sosla kaplayın. Her tarafına hindistancevizi serpin, üzerine ceviz içi koyun. Kalan hamurlarıda bu şekilde hazırlayın.


6 katlı 3 tane mink pastanız olacak.. Buz dolabına kaldırın, soğuması için en az 4 saat kadar bekletin. Tek tek servis tabaklarına alın, soğuk servis yapın...

Yorumlar

  1. Pankek olmuş canım. küçük daha güzell. ellerine sağlık. afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüğüm resimdeki kreple yapılmıştı. Ben daha kalın osun hamur kısmı diye pankek yaptım.. Teşekkür ederim..:)

      Sil
  2. ne kadar güzel görünüyor çikolata soslu herşeye bayılıyorum :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Damlacım.. Çikolatalı gerçektende çok lezzetli oluyor.. Sevgiler..

      Sil
  3. En beceremediğim şeydir tatlı, hamur işi vs. Yaparım güzel olur ama o kadar az yaparım ki. Sanırım korkuyorum biraz. İstiyorum pastane işi gibi görüntü ve lezzeti güzel olsun. Sizinki harika görünüyor gerçekten. Elinize sağlık. Bloğuma uğrayıp yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Ben de takibe alıyorum. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Hanımcım Çok teşekkür ederim. Sizin çok güzel tarifleriniz var. Mütevazi davranıyorsunuz.. Sizinde ellerinize emeğinize sağlık. Çok memnun oldum ziyaretinizle.. Sevgiler..

      Sil
  4. çok güzel olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Feray hanımcım.. Sevgiler..

      Sil
  5. Ellerinize sağlık canım, çikolatalı pastaların tadı ayrı bir güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selma Hanımcım ... Sevgiler...

      Sil
  6. çok süper bir şey..ayrıca kendi yaratıcılığınızı katmanız daha da güzel...AYNUR KARATAŞ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aynur Hanımcım.. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası