Vanilya Aromalı Pamuk Kek


Uzun zamandır kek yapmadım. Neden derseniz biliyorum ki gidip gelip yiyeceğim. Ama baktım arkadaşlarım sürekli yapıyor benimde canım çekiyor hafta sonu için girdim mutfağa.. Zaten hep oralardayım ya..:)) Klasik kek tarifimi hiç bir şey eklemeden yaptım. Yarısını yediğimi anlatmama gerek yok.. Helede rejimdeyim derken. :)) işte tamda bu yüzden yapmıyordum.. Bir kaç gün hamur işi yemeyiz ne yapalım.. :)) Küçük kaçamaklar yapmalıyız değil mi.. Yoksa hayatın ne anlamı kalır ki..İşte içi yumuşacık pamuk gibi olan kekim.....





Malzemeler :

3 adet yumurta
150 gram oda ısısında beklemiş yumuşak margarin yada tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı nişasta
1-1.5 su bardağı un
1/2 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
5 damla vanilya aroması
2 yemek kaşığı pudra şekeri

Yapılışı :

Yumurtayı pudra şekeri ile çırpın içine yumuşamış margarini ekleyin, çırpmaya devam ederek sütü ekleyin. Elenmiş un ve nişastayı kabartma tozu ve vanilya ile karıştırın. Yumurtaların üzerine ekleyin, düşük ayarda karıştırmaya devam edin. İçine 5 damla kadar vanilya aroması ekleyin, karıştırın. Kelepçeli kalıba yağlı kağıt döşeyin. Kek karışımını kalıba döküp üzerini düzleyin. Üzerine süzgeç yardımıyla 1 yemek kaşığı pudra şekeri serpin. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında yaklaşık 30 dakika kadar pişirin. Bir kürdan yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edin. Kürdana yapışmalar olur ise pişirmeye devam edin. Pişmiş ise fırının kapağını aralayın, içinde bir 10 dakika bekletin. Fırından alın. Soğumaya bırakın.


 Soğuyan keki kalıptan çıkarın. Yağlı kağıdı çıkarın. Servis tabağına alın, kalan pudra şekerini süzge yardımıyla üzerine serpin. 2 saat kadar dinlendirin. Dilimlere ayırın, servis yapın...

Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş. afiyetle yemişsindir eminim. Bende istiyorum ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasıl yedim. Utanmasam öbür yarısınıda yerdim.. Sen geliyorum dersen ben hemen yenisini yaparım..:) Sevgiler.

      Sil
  2. Kekler aslnda sıvıyağ yerine katı yağ ile daha başarılı oluyor. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bende anladım artık. Bu kekle birlikte üzümlü muffinler yaptım.. Onlarda kepek unu ve sıvı yağ kullandım. Daha sert oldular.. Çok teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  3. Ellerinize sağlık Oya Hanım. Kokusu buralara kadar geldi...:))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selda hanımcım..:))sevgiler..

      Sil
  4. Hem vanilya hem pamuk kek nefis olmuştur nasıl güzel bir görüntü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim.. Nefisti..:)

      Sil
  5. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Nefissss hem pudra şekerli hemde nişastalı onun için pamuk kek olmuş bu zatı muhterem kekin…
    Ellerine sağlık tatlım iyide bu benim nasıl gözümden kaçmışki anlamadım şimdiye kadar yapıp yemem lazımdı çoktaaaaannnn…Sevgilerimle hamarat arkadaşım benimmmm….

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım.. Çok teşekkür ederim... Öpüyorum seni..Sevgiyle kal..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası