Tam Buğday Unlu Çıtır Börek


Oktay ustamda seyrettiğimden beri yapmak istiyordum bu börekleri. Çok hoşuma gitmişti. Dün eşim ve annemin doğum günü hazırlıklarında hadi bunuda deneyeyim bakalım beğenecekler mi dedim. Ve diğer hazırlıklarımın yanında en çok beğenilen ve bir tane bile kalmayan bu börek oldu. Bende hemen sizlerle paylaşmak istedim bu tarifi. Ve yarın bende tekrar yapacağım... Hatta bu gece yapıp yarın kahvaltıda pişireceğim..





Malzemeler :

2 adet yufka
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı tam buğday unu
250 gram beyaz peynir
1/2 demet maydanoz
karabiber

Yapılışı :

Beyaz peyniri rendeleyin yada ezin . İnce kıyılmış maydanoz ve karabiberle karıştırın. Zeytin yağını bir su bardağına 2 parmak eksik kalacak şekilde koyun ve üzerini su ile tamamlayın. Yufkalardan birini tezgaha yayın. Bir fırça yardımıyla yağdan her tarafına sürün. Tam buğday unundan 2 yemek kaşığını süzgeçe alın. Tüm yüzeye serpin. Yufkayı ikiye katlayın. Tekrar yağ sürün. 1 yemek kaşığı unu süzgeçle serpin. Peynirli hacın yarısını tüm yarım yufka üzerine dağıtın. Geniş kenarı içe doğru bir iki parmak katlayın. Rulo şeklinde sarın. 3 parmak genişliğinde dilimlere kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı yanyana sıralayın. Diğer yufkayıda aynı şekilde hazırlayın. Üzerlerine kalan yağı sürün.Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından alın. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra servis tabağına alın. Sıcak servis yapın..


Yorumlar

  1. Nasılda güzel görünüyor böreklerin Oyacım ellerine sağlık canım.
    Bu arada limon tuzunu sormuşsun evet taneli oldan kullanıyorum. Her yıkamada makineyi kapatmadan içine serpiştiriyorum. Dene evde o kadar çok atmıyorum ama yazlıkta 2 avuca yakın atıyorum. gönül rahatlığı ile kullanabilirsin canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Mutlaka yazın deneyeceğim. Çok zor oluyor orada makineyle güzel yıkamak. Börek beğenin için ayrıca teşekkür ederim. Sevgiler..

      Sil
  2. tercihim hep çıtır böreklerden yana ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Baharcım.. Sevgiler..

      Sil
  3. Oyacım ellerine sağlık...Harika olmuş böreğin...
    Maşallah diyorum sana aman nbazar değmesin...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emelcim.. Denemediysen dene mutlaka.. Çıtır çıtır.. Amin.. Sevgiler..

      Sil
  4. canım ellerine sağlık bu börekten ben de 1-2 gün önce yapmıştım normal un kullandım..Gerçekten çok lezzetli oluyor..Yiyenlere afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  5. Arzucum ben gördüm blogunda. Tam işler bitmiş börekler fırında pişerken gördüm.. Altına yorum yazacaktım benimkiler fırında diye misafirler geldi. Sonrada unutmuşum. Senin yaptıklarında enfes görünüyordu.. Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası