Elmalı Kurabiye


Çok severek yaptığım çok severek yediğimiz bir kurabiyedir. Geçen haftaki gezimiz için yolluk olarak yapıldılar. Hani kan şekerim düşerse yollarda yemek aramayayım diye.:) Bu aralar en çok beni seviyor arkadaşlarım .. Yaptıklarımı onlarla paylaşıyorum diye..:)




Malzemeler :

Hamuru İçin :

250 gram oda ısında beklemiş margarin
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı yoğurt
Yarım su bardağı pudra şekeri
3.5 su bardağı un

İç Harcı için :

4 adet elma
1 yemek kaşığı tarçın
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
4 yemek kaşığı toz şeker

Üzeri için :
Pudra şekeri
tarçın

Yapılışı :

Elmaların kabuklarını soyup rendeleyip bir tavaya alın. Üzerine şekeri ekip ,pişirmeye başlayın. Elmalar suyunu salıp çekene kadar arada karıştırarak pişirin. Üzerine tarçını ve cevizi ekleyip karıştırıp ocaktan alın. Soğumaya bırakın. Hamur malzemelerini karıştırma kabına alıp yoğurun. Hamuru iki parçaya ayırıp unlanmış tezgahta 3 mm inceliğinde hamur olacak şekilde açın. Önce dört sonra sekiz üçgen olacak şekilde kesin. Geniş tarafına elmalı harçtan biraz koyup, rulo sarın. Tüm üçgenleri bu şekilde hazırlayın. Diğer hamur parçasını da bu şekilde hazırlayın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine sıralayın. 180 dereceye ayarlı fırında çok kızartmadan hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından aldığınızda üzerlerine bolca pudra şekeri serpin. ben tarçın serptim..Servis tabağına alıp soğuyunca servis yapın...


Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyor gerçekten. En sevdiğim lezzetlerden biridir. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yağmur hanımcım.. sevgiler..

      Sil
  2. oy oy elmalı kurabiye bayıldım. aldım mımmm miss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zaten sizler için yaptım..:) afiyetler olsun. Ben bu gün rejime geri dönüş yaptım.. teşekkür ederim Nursevincim...

      Sil
  3. eline sağlık izmire sevgi saygılar:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Hoş geldiniz.. Sevgiler..

      Sil
  4. Ellerine sağlık Oyacım bayılıyorum ve sadece kendim için yapıyorum vallahi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feraycım. Çok lezzetli bir kurabiye.. Arada kendimizi şımartmamız gerekir.. Sevgiler..

      Sil
  5. Eline sağlık Oya ablacım nefis olmuş... Elma ve tarçının kokusu beni bitiriyor miss olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elifçim. Enfes bir kokudur.. Sevgiler..:))

      Sil
  6. olsada yesem şimdi canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası