Muz Kızartmalı Puding



Bizim evin olmazsa olmazı sütlü tatlılardır.. Her gün neredeyse yapıyorum. Her yaptığımın farklı olmasına çalışıyorum. Yeni tarifler deniyorum. Bu tarifte tereyağında kızarmış muz kullandım. Biz çok beğenerek yedik.. Bakalım sizde beğenecek misiniz..





Malzemeler :

3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağı
5 yemek kaşığı toz şeker
1 paket krem şanti

4 adet muz
3 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı dövülmüş ceviz

Yapılışı :
Un, nişasta, toz şeker ve vanilyayı karıştırın. Üzerine yavaş yavaş süt ekleyerek pürüzsüz bir kıvama getirin. Ocağa alın, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ocaktan alın, tereyağını ekleyin. Mikserle 5 dakika kadar çırpın.  Soğumaya bırakın.  Muzları küp şeklinde doğrayın. Tavada tereyağını eritin, içine muzları ekleyin. Bir kaç kez karıştırın, toz şeker ilave edin. 2 dakika kadar şekerler eriyene kadar karıştırın. Ocaktan alın, içine tarçın ve ceviz ekleyin. Karıştırıp soğumaya bırakın.


 Ilınan muhallebiye toz krem şantiyi ekleyin. Mikserle 5 dakika çırpın. Servis kaselerine pudingten yarılarına kadar koyun. Üzerine muz karışımını pay edin.



 Kalan pudingi üzerine paylaştırarak koyun. Üstünü ceviz parçalarıyla süsleyin. Buz dolabında en az 2 saat soğutarak servis yapın..

Yorumlar

  1. Çok farklı bir tarif, ilk kez görüyorum ve çok beğendim.
    Sütlü tatlıları zaten çok severim, birde kızarmış muz harika.
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOk teşekkür ederim Aslıcım.. Bu fikir eşimin aklına geldi.. Bende hemen denedim.. Çok lezzetli oldu.. Sevgiler..:)

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım kızarmış muz başlıbaşına güzel muhallebiyle buluşması daha güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım.. Tekrar hoş geldin.. Sevgiler ..

      Sil
  3. Oyacım sütlü tatlı hafif olur diyeceğim ama bu bomba olmuş bomba:-))) Olsun valla bir bomba iyi giderdi şimdi :-)) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim için her yediğimiz bomba zaten deyip, hepsinden bir tane yiyorum.. Teşekkür ederim canım..

      Sil
  4. elıne sağlık mıs gıbı olmustur

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası