Avcı Böreği


Bu gün canım hiç bir şey yazmak istemiyor.  Bazen böyle oluyor bana.. Ya yazacak çok şeyim oluyor sizlere yada söyleyecek hiç bir sözüm olmuyor. O yüzden kısaca işte lezzetli ve benim özellikle misafir sofralarıma yaptığım bir börek çeşidi..  Adının neden bu olduğunu bilmiyorum. Avcı deyince av hayvanlarının etleriyle yapılması gerekmez mi.. Bence kıymalı bulgurlu börek daha uygun.. İşte tarifim..




Malzemeler :

2 adet yufka

İç harcı :

250 gram kıyma
2 adet orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı çiçekyağı
1 çay bardağı köftelik ince bulgur
1 su bardağı dövülmüş ceviz
karabiber
tuz

Yağlamak için :

1/2 çay bardağı erimiş margarin
1/2 çay bardağı su

Üzeri için :

2 adet yumurta
1 su bardağı galeta unu

Yapılışı :

Bulguru üzerini geçecek kadar kaynar suyla ıslatıp üzerini kapatın. Soğanı yemeklik küçük doğrayın. Tavaya çiçek yağı ve kıymayı alın. Kıyma renk değiştirene kadar karıştırarak kavurun. İçine soğanları ilave edin. Karıştırarak kavurun. İçine kabarttığınız bulguru ilave edin, tuzunu,karabiberini ve isterseniz acı pul biber ilave edin. Karıştırın. Ocaktan almadan cevizi ekleyin. Karıştırın, ocaktan alın. İsterseniz kıyılmış maydanoz ekleyin. Soğumaya bırakın. Erimiş margarini suyla karıştırın. Yumurtaları ayrı bir kapta çırpın. Galeta ununu bir kaba koyun. Yufkanın bir tanesini tezgaha yayın. Üzerine yağlı sudan sürün. artı şeklinde 4 e bölün. Daha küçük istiyorsanız 8 le kesin.Parçalardan bir tanesinin geniş kısmına iç harçtan bir miktar koyun. Yanlardan üzerine doğru katlayın. Rulo sarın. Bu böreği önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koyun. Tüm yufkaları bu şekilde hazırlayın. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında kızarana kadar pişirin. Fırından alın. İlk sıcaklığı çıkana soğutun. Servis tabağına alın. Sıcak yada ılık servis yapın..


Yorumlar

  1. Gerçekten bunu bende düşündüm neden avcı böreği ola ki diye.Ama çok çok lezzetli bir börek oluyor hele de bol cevizli olunca bayılıyorum canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada kafalar takılıyor bu sorulara. Toparlamak zor oluyor sonra.. Teşekkür ederim canım.. Sevgiler..

      Sil
  2. Ben bu böreğin ismini yalancı içli köfte olarak bilirim.yazarlık yaptığım sitedede tarifi var fakattttt ben yarısını kızartarak yarısınıda fırında yapmıştım. Yined etavsiyem tabiki fırında yapılması. kızartarak yapılanda pek kıtır kıtır oluyor. Yemeğe gelicez Hülya ile haberin ola..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık canım.. Ben hep fırında yaptım.. Yaptığın güzel yorumlar ve dostluğun için teşekkür ederim.. Başımla beraber. Ne zaman isterseniz buyrun.. Çok teşekkür ederim..

      Sil
  3. elıne sağlık sevılen bır borektır

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası