Zeytinyağlı Taze Bakla


Bu haftaki pazar maceram hiç aklımda olmayan sebzelerle son buldu. Aslında senede belkide bir kez yeni çıktığında alıp yaptığım iki sebze.. İlki bakla, ikincisi araka (bezelye) ... Ben baklanın iç olmuş halini, yani yeşil iç baklayı çok severim. Taze bakla bana esas olan baklanın kabuğunu yiyormuşum hissi verir. Ama çıktığında alır mutlaka bir iki kez yaparım. Bu gün de öyle oldu.. Aldığım Baklaları hemen pişirdim ve yedik. Bekletirsem mutlaka araya başka yemekler girer yemezdim..:)) Aslında çok lezzetli ve sağlıklı oldu yemeğim.  Eşim çok severek yedi.. Uzatmadan tarifim..



Malzemeler :
1/2 kilo bakla
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı tam buğday unu
1 dilim limon
1/2 demet dereotu
tuz

Yapılışı :
 Baklaları ayıklayın, kararmamaları için limonlu unlu suda bekletin. Soğanı küçük yemeklik doğrayın. Tencereye zeytinyağıyla birlikte soğanı alın. Rengi değişene kadar kavurun. Baklaları ilave edin, karıştırın, unu serpin, dereotunu incecik kıyarak ilave edin, karıştırın. Tuzunu ayarlayın. Yeteri kadar sıcak su ve limon dilimini ilave ederek, kapağını kapatın. Kaynamaya başlayınca kısık ateşe alın. Baklalar yumuşayana kadar pişirin. Ocaktan alın ılınmasını bekleyin. Servis tabağına alın yoğurtla servis yapın...


Yorumlar

  1. Eline sağlık oya ablacım nefis olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de pişirdim yarın tarifini vereceğim..Bizim evde sadece ben seviyorum uzun süredir yapmamıştım görünce dayanamadım artık:))Sarımsaklı yoğurtla bayılırım seninki de çok güzel görünüyor afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucum. Seninde ellerine sağlık.. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası