Yağlı Poğaça


Geçen hafta yaptığım poğaçalar çok beğenilince ufak dokunuşlarla bu gün tekrar yaptım. Ben daha çok mayalı puf puf poğaça severim. Ama ailem bu yağlı poğaçaları daha çok seviyor. Bu kez onların sevdikleri olsun istedim. Uzatmadan tarifime geçeyim..






Malzemeler :

2 su bardağı tam buğday unu
2 su bardağı un
250 gram eritilmiş margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz

İç harcı için :

250 gram bayaz peynir
1/2 demet maydanoz
karabiber

Üzeri için :

susam

Yapılışı :

Margarin, yoğurt, sıvı yağ ve yumurtanın beyazını karıştırın. Sirkeyi üzerinde bir yere dökün. Üzerine kabartma tozunu dökün. Köpürmeye başlayınca karıştırın. Un ve tuzu ekleyin. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edin. 15 dakika dinlendirin. Beyaz peyniri ezin, içine ince kıyılmış maydanoz ve karabiber ekleyin, karıştırın. Hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar koparın. Elinizde yuvarlayın, avucunuzda bastırarak yuvarlak açın. İç harçtan bir kaşık koyun, poğaça şeklinde kapatın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıralayın. Tüm hamuru bu şekilde hazırlayın. Üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürün, susam serpin. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından alıp ılınmaya bırakın. Servis tabağına sıralayın. Ilık ve sıcak servis yapın....


Yorumlar

  1. eline sa[lik adida guzel yagli sevdigim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar yağ konularak yaptığım poğaçaya başka isim bulamadım.. Beğendiğine sevindim. sevgiler..

      Sil
  2. Sirke kıyır yapıyor mayasız poğaçalara çok yakışıyor. Ellerine sağlık. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim Nursevincim. Sağolasın.. Sevgiler..

      Sil
  3. Hakikaten hem güzel hem yağlı adına yakışırcasına...
    Ben bu lezzeti biliyorum sirkenin verdiği gevreklikle iç malzemeside bol tutulursa tadından yenmez nefis bir poğaça...
    Ellerine sağlık canım...
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emelcim.. Sevgiler..

      Sil
  4. Nefis poğaçalar olmuş, diyet yaparken hiç iyi olmadı gerçi bu poğaçalar :))
    Ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın gerçektende.. Rejimde olduğum için 1 tane yedim bende sadece.:))) Teşekkür ederim. Sevgiler..

      Sil
  5. mmm canım kıyır kıyır harika olmuş eline sağlık izmire selamlar:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba blognuzu çok beğendim izlemeye aldım herşey çok şık ellerinize sağlık poğaçada öyle.Bende sizi blogma bekliyorum umarım kırmaz bize katılırsınız sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Haticecim. Kırmak ne demek. Buraya bakmadan uğradım bloguna. Çok güzel.. Sevgiler..

      Sil
  7. Kıyır kıyır olmuştur Oyacım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Hmm nefis görünüyorlar canım ellerine emeğine sağlık:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Oyacım ben böyle poğaçaları çok seviyorum , ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum da rejimde olduğum için 1-2 tane anca yiyebiliyorum. Teşekkür ederim canım. Sevgiler..

      Sil
  10. ellerinize saglik cok guzel olmus

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası