Gül Tatlısı


Haberli gelen misafirlerime gül tatlısı yaptım.. Hemen girdim anlatmaya ama bu gün bir kaç tarifi daha var yazmak istediğim. Ben yapıp yayınladıkça gören arkadaşlarım gelmeden haber veriyorlar şunu istiyoruz diye.  Bende hemen yapıp ikram ediyorum onlara.. İşte tarifim...




Malzemeler :

1/2 paket margarin
4 yemek kaşığı sıvı yağ
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı irmik
2 su bardağı un
1/2 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu

Şerbeti için :

2.5 su bardağı toz şeker
2.5 su bardağı su
4 damla limon suyu

Yapılışı :

Margarini eritin, soğumaya bırakın. Şerbeti hazırlamaya başlayın Şeker ve suyu bir tencere içerisinde kaynamaya bırakın.. Şeker eridikten sonra içerisine limon suyunu damlatın, 5 dakika daha kaynamaya bırakın. Ocaktan alıp soğumaya bırakın. Soğumuş margarini yoğurma kabınıza alın.İçine sıvı yağ, yoğurt ve irmiği ekleyin karıştırın. Üzerine kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayın. Kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur yoğurun. Hamurdan bir parça koparıp merdaneyle ince açın. Çay bardağı ile 3 tane yuvarlak kesin. Bunları basamak şeklinde sıralayın. En altta kalandan başlayarak rulo şeklinde sarın. Tam ortadan kesin. İki tane gülü kenarıya alın. Tüm hamuru bu şekilde hazırlayın. Yağlanmış fırın tepsisine sıralayın. (30 adet gül çıkıyor) Önceden 170 dereceye ısıttığınız fırında yaklaşık 50 dakika kadar arada kontrolünü yaparak pişirin. Pişen sıcak hamurların üzerine soğuk şerbeti dökün. Şerbeti çekene kadar bekletin. Soğumuş ve şerbeti çekmiş olarak servis yapın.. Ben üzerlerini kırmızı  kalp şekerlerle süsledim..

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım.nefis bir tatlı olm uş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor,lezzetinden hiç şüphem yok nefistir elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık, nefis olmuş.En sevdiğim tatlı olur kendileri:))Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde ikinci yapışım.. Çok sevdim ama çok yiyorum diye yapamıyorum..Teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  4. Benimkide yayın bekliyor. Ellerine sağlık Oyacım, nefis bir görüntü..

    YanıtlaSil
  5. oFF OFF OYA . hepsini yapmamız mümkün değilki. Vallahi sayfamın suloganı dahi. Mutfağımdan mütevazi paylaşımlardı. Yetişemem arkadaş. aklıma geldkçe yaparım. Taa bayrama nasipse.. ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  6. Canım benim yapamadığım binlerce tarif var.. Artık değişik tariflerim olsun diye bir yaptığımı bir daha yapmamaya çalışıyorum.. Çok teşekkür ederim canım.. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası