Kuru Üzümlü Muffin


Durup dururken canım kuru üzümlü kek çekti. Hemen mutfakta aldım soluğu.. Kuru üzümün dibe çökmüş yanık bir tadı olur.. Onun kokusunu duydum sanki. Klasik muffin tarifime sadece kuru üzüm ve ceviz ekleyerek yaptım. Afiyetle yedim.. Çok yedim gene.. Bir kez daha yapmam artık diyerek yeminler ettim.  Daha bu tarifimi yazmadan biten muffinlerin yerine  top kek yapmak için gene mutfaktayım.. Ne olacak benim bu halim..  Önce kuru üzümlü muffinlerimin tarifini yazayım. Top Kekleri sonra...



Malzemeler :

2 adet yumurta
125 gram margarin oda ısısında beklemiş
1/2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1/2 su bardağı kuru üzüm
1/2 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın
1.5 su bardağı un

Yapılışı :
Yumurta ve toz şekeri mikser yardımya çırpın. İçine margarini ekleyin , karıştırmaya devam edin. Karıştırmaya devam ederken sırasıyla süt, elenmiş un, vanilya, kabartma tozu, tarçın ilave edin. Ceviz ve kuru üzümü ilave edin. Kaşıkla karıştırın. Muffin kalıplarının yarısına gelecek şekilde paylaştırın. Önceden 180 dereceye ayarlanıp ısıtılmış fırında pişirin.  Kürdan batırıp pişip pişmediklerini kontrol edin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Kalıplardan çıkarıp servis tabağına sıralayın. Soğuk servis yapın..


Yorumlar

  1. Oyacım dur de kendine bak bizi de yoldan çıkartıyorsun:)) Valla bir müddet blog ziyaretleri durdurup ve yemek programmları seyretmeyeceğim:) Kızım bile etkileniyor geçen salı izinliydi Mutfağım programındaki Denizli den Fatma Teyzenin el açması çıtır böreğini yaptı , haftaya da mantı yapacakmış:)))) Ama şaka bir yana harika görünüyor canım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yoldan çıkmayın diye tek tek veriyorum tariflerimi..:))) Hamarat bir kız annesine çekmiş belli ki.. Teşekkür ederim canım..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası