Erik Lokumu


Erik lokumlarımı yazın yaptım. Arşivimde bulunmasını istediğim için aklımdayken tarifini yazayım dedim. Ablamların kayısı ağaçları var .. Onlar komşularından öğrendikleri kayısı lokumlarını yapınca baktım çok lezzetli oluyor bende kendi ağacımın  meyvelerini değerlendirmek istedim. İkram ettiğim herkes çok beğendi. Bu yaz başka meyvelerdende deneyeceğim buradan anlatırım sizlere..







Malzemeler :

1 kg kırmızı erik
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı nişasta

1 su bardağı hindistan cevizi

Yapılışı :

Eriklerin yumuşamış sulu olanlarında alıyoruz. Dış yüzeyini incecik soyun, ikiye kesip çekirdeklerini  çıkarın. Tencereye alın. Hiç su koymadan erikler eriyene kadar pişirin. El blenderıyla iyice ezin. Tekrar ocağa alın şeker ilave edin, karıştırın. Tadına bakın, şeker size göre eksikse biraz daha şeker ilave edin. Kısık ateşteki ocakta arada karıştırarak 1 saat kadar kaynatın. Nişastayı suyla inceltin, tencereye sürekli karıştırarak ilave edin. Karıştırmaya devam ederek 5 dakika daha kaynatın. Fırın tepsisine bolca hindistan cevizi serpin. Üzerine erikleri dökün, yaydırıp üzerini düzleyin. Güneşte 2-3 gün kurumaya bırakın. Çok ince olmayan şeritler halinde uzunlamasına kesin. Ortadan ikiye kesin şeritleri. Bıçağın ucuyla parçanın ucunu kaldırıp rulo şeklinde sarın. Tüm parçaları küçük rulolar yapın.

Bir tabağa koyduğunuz hindistan cevizine her tarafını bulayın. Kapaklı cam bir kaba sıralayın. Bu şekilde buz dolabında 5-6 ay saklayabilirsiniz. Ben Temmuz ayında yaptım. Buzdolabında kapaklı cam kutuda 8 aydır hiç bir şey olmadan duruyorlar. Gelen misafirlerime kahvenin yanında ikram ediyorum..


Yorumlar

  1. Oya hn. ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyorlar...Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Selda hanımcım. Sevgiler..

      Sil
  2. Oya ablacım yazın bizde yapıyoruz babamın bahçesindeki eriklerden. Biz erik çöreği diyoruz bu sene senin tarifini deneyeyim eline sağlık harika olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok güzel oluyor. Ben ilk yapışımda çok ince yaptım şeker koymadan .. o kadar ekşi pestil gibi oldu. Erik ekşi gibi. Kimbilir ne kadar güzel oluyordur yaptıklarınız. Ellerine sağlık. Beğendiğine sevindim. Sevgiler

      Sil
  3. elıne sağlık nefıs olmus

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası