Pazı Sarması


Zeytinyağlı sarmalardan gidiyorum bu hafta.. Pazar alışverişinden pazı ve kara lahana aldım. Bunlardan farklı günlerde zeytinyağlı sarmalar yaptım. Ben birer demet aldığım için zaten bir pişirimlik tam eşimle bana kadar yapıyorum. Sıcak sıcak yeniyor ve bitiyor. Hep soruyorlar çok çeşit yapıyorsun. Evet çok çeşit yapıyorum çünkü yemeklerimi 2-3 kişilik yapıyorum. Bıkmadan tadında yiyoruz. Ertesi güne yemeğim artmıyor yada atılmıyor. Oğlum bu aralar sınavlara hazırlandığı için ya yemek yemiş geliyor yada başka şeyler istiyor. O yüzden her gün yemek salata börek çörek tatlı çeşitleriyle 3-4 çeşit yapıyorum. Bu yüzden çok tarifim var. Ve daha yapamadığım binlerce tarifim var. Allah ömür ve sağlık verirse buradan sizlerle hep paylaşırım. Zeytinyağlı yaprak sarmasına alternatif, farklı bir sarma tarifi arıyorsanız deneyin derim.




Malzemeler :

1 demet pazı
1 adet kuru soğan
1/2 su bardağı pirinç
1/2 su bardağı iri bulgur
2 adet domates
1/2 demet nane
1/2 demet maydanoz
1/2 limon suyu
1 yemek kaşığı biber salçası
3 adet taze yeşil soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
karabiber
tuz

Yapılışı :

Pazı yapraklarının sap kısımlarındaki, yerlerinden saplarını ayıklayın. Bol suda yıkayın. Kaynar suya batırıp 3-4 dakikada çıkarın, tekrar sudan geçirip pişmesini durdurun. Kuru soğanı ince yemeklik kıyın. Tavada zeytinyağıyla kavurun. Üzerine salçayı ekleyin, kokusu çıkana kadar kavurun. Pirinç ve bulguru yıkayın. Suyunu süzdürün. Karıştırma kabının içine alın. Üzerine rendelenmiş domatesleri, ince kıyılmış nane, taze soğanı ve  maydanozu, tuz, karabiberi ve kavurduğunuz salçalı soğanı ekleyip güzelce karıştırın.


Pazı yapraklarınızdan bir tanesini damarlı kısmı size bakacak şekilde yayın. Kalın damarlı kısmı ortadan keserek çıkarın.

İkiye ayırmadan , hafif üst üste getirin. Üst kısmına bir parça harçtan koyun, kenarları üzerine kıvırın, ince rulo sarın. Tüm yaprakları bu şekilde hazırlayın.


Tencereye düzgünce sıkı ve yan yana sıralayın. Üzerine zeytinyağı, tuz isterseniz limon suyunuda ekleyerek çırptığınız karışımı gezdirin. Tencerenize uygun büyüklükte bir tabağı yada dolma taşını koyun. 1.5 - 2 su bardağı kadar sıcak suyu üzerine dökün, Kapağını kapatın. Kaynamaya başladığında ateşi kısığa getirin, pişirin. Arada kontrol yapın, pişmemişse sıcak su ilavesi yapın. Ocaktan alın, 15 dakika dinlendirin. Servis tabağına alın, yanında yoğurtla sıcak servis yapın....

 

Yorumlar

  1. canim cekti simdi iste of ya arabamda tam bozulcak zamani buldu pazarlara gidemiyorum :(

    oya ablacim yarismama sende davetlisin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim her yürüyüşüm mutlaka bir pazardan geçer..:) Etrafımda haftanın 5 günü pazar var.:) Bakamadım ben daha ona ..:) İnşallah katılırım.. Sevgiyle canım..

      Sil
  2. Haftasonu eşim de alıp getirmiş pazı:) Ama ben sarmasına üşendiğim için,soteleyivermiştim:)
    Şu şahane görüntüden sonra pişman oldum.
    Harika gözüküyor canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada olur öyle canım. Bir dahaki sefer sararsınız sizde.. Beğendiğine sevindim.. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası