Peynirli Baharatlı Kurabiye

Çayın yanında çok lezzetli bir atıştırmalık. Mutfağımda her zaman kurabiye bulundurmayı seviyorum. Kavanozda uzun süre dayanıyor, tabi ki gelen giden olmazsa ve bizler yememişsek. Benim ailem daha çok talı kurabiye sever.. Ben daha çok acılı, baharatlı tuzlu lezzetler. Bu kez onlardan fazla ben yedim. Gelip gidip bir tane.. Sizde benim gibi baharat severseniz bu tarif tamda sizlere göre..





Malzemeler :

75 gram oda ısında beklemiş margarin
2 yemek kaşığı krem peynir
2.5-3 su bardağı un
1 adet yumurtanın sarısı
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 tatlı kaşığı kekik
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı sirke

Yapılışı :
 Margarin, krem peynir ve yumurta sarısını karıştırın. Başka bir kapta un, kekik, tuz, mahlep ve pul biberi karıştırın. Margarinli karışıma sirke veüzerine kabartma tozunu koyun, köpürmesini bekleyin. Un karışımını ekleyip kulak memesi yumuşaklığında ele yapışmayan bir hamur elde edin. Unlanmış tezgaha merdaneyle açın. İstediğiniz kurabiye kalıplarıyla şekiller kesin. Yağlı kağıt fırın tepsisine sıralayın. Üzerlerine isteğe göre yumurta beyazı sürüp susam yada baharat serpin. Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırında kızarana kadar pişirin. Soğuyunca servis tabağına alın, servis yapın..



Yorumlar

  1. Canım ben de tuzlu ve baharatlı lezzetleri çok seviyorum , ben de yapsam her mutfağa girdiğimde atarım ağzıma :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atıştırmalık olunca tuzlu tercih ediyorum zaten..:)) Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası