Kayıtlar

Temmuz, 2013 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Patates Mücveri

Resim
Oğlumun Dünya mutfağı denemelerinden bir tarif daha paylaşmak istedim sizlerle. Alman pankeki diye geçiyordu adı tarifte.Ama baktım bizim mücver tariflerimize benziyor hemen adını değiştirdim. Çok lezzetli.. Et, tavuk ve köftelerin yanında harika bir garnitür olur. Denemek isterseniz işte tarifim.

Vişneli Çikolatalı Kalp Pasta

Resim
Vişnenin tam zamanıyken pasta yapmak istedim. Çok basit biraz hazır malzemeler kullanarak yaptım pastamı. Lezzetli, süper bir pasta oldu. Yiyenlerden çok övgüler aldı.. Sizler de sevdiklerinize basit ama etkili bir pasta yapmak isterseniz işte tarifim...

Tam Buğday Unu İle Ramazan Pidesi

Resim
Evde ekmeğimi kendim yaparım da ramazan pidesini yapamam mı dedim ve televizyon da seyrettiğim bir tarifi hemen denedim. Çok kolay, çok lezzetli bir pide oldu. Sizlerde yapmak isterseniz tarifimi mutlaka deneyin. Beğeneceksiniz..

Tam Buğday Unu ile Kıymalı Pide

Resim
Bir kaç haftadır Mordoğan'da tatildeyim. Tatil dediysem daha henüz denize girmişliğim yok. Biraz rahatsızlıktan, biraz canım istemediğinden. Biraz yemek, biraz kitap, biraz el işi. Bolca kafa dinlemece... Yazlıkta olunca da yemek yapmak lazım tabii.. Maalesef karnımız acıkıyor..)) İşte böyle işler, eğlence,tatil derken kendimi yine mutfakta pide yaparken buldum. Bu kez biraz farklar var diğer pide tarifimle... Diğer tarifim için buraya tıklayıp bakabilirsiniz.. Bu arada facebookta ziyaretime gelmek isterseniz https://www.facebook.com/izmirlezzet adresime tıklamanız yeterli...

Ben Kıymalı Pidelerimi Seramitok Mini Fırın Tepsisi kullanarak pişirdim..

Limonata

Resim
Sıcak günlerin serin içeceği.. Slogan gibi oldu ..:)) Baktım tüm arkadaşlarım soğuk içeceklere geçmişler ben de kusur kalmayayım limonatadan başlayayım dedim. Limonlar kendi ağacımdan topladığım mis kokulu.. Ben yapıp küçük şişelerde dondurucuya koydum. Bittikçe oradan bir şişe çıkarıyorum. Ama kaynatarak yaptığım için 2-3 hafta buzdolabında dayanıyor. Her zaman elimin altında misafirlere ikram edilecek bir içeceğim oluyor.. Benim tarifimi denemek isterseniz buyrun..

Milföy Pizza Topları

Resim
Milföyden lezzetli çay yanına yakışan bir pizza yaptım. Yapımı kolay, çok lezzetli.. Kurtarıcı milföy tariflerimden biri daha.. Deneyin beğeneceksiniz...

Tam Buğday Unu ile Kahvaltılık İçli Ekmek

Resim
Bu sabah geç kahvaltımıza yaptığı enfes bir ekmek tarifi.. Sıcacık, mis kokusu benim bile ayarımı kaçırdı desem yanlış olmaz.. Sizlerde sevdiklerinize yapmak isterseniz işte muhteşem kahvaltılık ekmeğim..
Kahvaltılık İçli Ekmeğimi Seramitok Mini Fırın Tepsi kullanarak pişirdim..

Güllaç

Resim
En sevdiğim tatlılardan biridir. Bizim evde rağbet görmese de kendim için özellikle Ramazan ayında mutlaka yaparım. Neden sadece Ramazanda ortalarda olur bu güzel tatlının yaprakları onuda bilmem ama bu tatlı 12 ay yenebilecek lezzette onu bilirim..  Mutlaka herkes nasıl yapılacağını biliyordur ama ben kendi tarifimi yazayım ..

Kabak Pizzası

Resim
Cuma günü Sahrap Soysal'ın televizyondaki yemek programında yaptığı çok pratik görünen Kabak Pizzası tarifini not almıştım. Malzemeler pazardan tamamlanır tamamlanmaz hemen yaptım. iyi ki yapışım dediğim bir lezzetli tarif daha öğrenmiş oldum.Sağlıklı, lezzetli ve yapımı çok pratik olan bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim. İşte tarifim...

İskoç Kurabiyesi

Resim
Oğlumun ellerinden bir dünya mutfağı tarifi daha.. İskoç kurabiyesi bizim un kurabiyesinin biraz farklısı.. Çok lezzetli, yapması çok kolay ve sadece 3 malzemeyle yapılıyor. Tarifi oğlum yabancı sitelerden araştırdı. Elleriyle yaptı ve fotoğrafladı.. Yemek ve tarifi yazmak bana kaldı.. Çayınızın, kahvenizin yanında çok lezzetli kurabiyeler yapmak isterseniz işte tarifim..

İzmir Gourmet Guide

Resim
Mandal Ajans olarak hazırlanan İZMİR GOURMET GUİDE Kitabının 4. Özel Sayısı Haziran Ayında okurlarıyla buluştu.. İzmir'in yeme içme kültürünün tanıtımına büyük fayda sağlayacağını düşündüğümüz yıllık kitabımızı sizinle paylaşmaktan mutluluk duyarız.  Mandal Ajans Reklam Direktörü  Sevgili Fulya Selanikli bu güzel sözlerle başlayan yazışmalarımız sonunda İzmir Gourmet Guide kitabını bana gönderme inceliğinde bulundular. Ve kendilerine sonsuz teşekkürlerimi yolluyorum beni bu eşşiz kitapla tanıştırdığı için.. Elime aldığın günden beri her sayfasını bıkmadan tekrar tekrar okudum. İzmir'de benim bilmediğim, gitmediğim o kadar çok mekan ve lezzet durağı varmış ki şaşırdım kaldım.. Hele mekanlarda çekilen fotoğraflar beni benden aldı. Bu sene sanırım bol lezzetli günler beni bekliyor..

Mücirim Köftesi

Resim
Cuma günü Sahrap Soysal'ın yemek programında Rafet İnce şefim konuktu. Çok değişik bir köfte tarifi yaptı Rafet Şefim. Hemen tarif defterime yazdım. En nihayet dün denedim. Çok lezzetli, besleyeci ve farklı bir lezzet.. Denemek isteyenler için işte tarif...

Vişne Reçeli

Resim
Dün özellikle vişne almak için pazara gittim. 2-3 yerde vişne vardı. Aldım ama fiyatı da pahalı geldi. Bu aralar Mordoğan'dayım. Burada sebze,meyve İzmir'den biraz pahalı.  Eşim çok sever vişne reçelini onun için yaparım her sene.. Çilek, kayısı,karadut, kiraz ve vişne reçellerim hazır. Tariflerine isimlerin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz... Sıra da böğürtlen var. Böğürtlenler haftaya pazardan alınıp reçel yapılacak. Yaptıklarımızı Allah sağlıkla yemek nasip etsin.. Vişne reçeli tarifime geçeyim artık, zamanı geçmeden belki sizler de sevdikleriniz için yapmak istersiniz..

Beli Bükük Kebabı

Resim
Hafta sonu iftar soframa yaptığım Beli Bükük Kebabı yada Patlıcan Kebabı tarifimi sizlerle paylaşmak istedim. Ben fırında pişirdim. Bu tarifin benzerlerinin tencerede ocak üzerinde pişirileni var Kazan Kebabı.. Tencerede pişeni yedim ama lezzetinden hoşlanmadım. Patlıcanlar sulu haşlanmış tadındaydı. O yüzden evimde denemek istemedim. Bu tarifi televizyonda seyredince tam benlik bir tarif dedim. Ve hemen mutfağın yolunu tuttum. Yapımı çok kolay, fırında piştiği için patlıcanlar  kızarıp, köz tadı alıyor ve asla haşlama tadı gelmiyor... Bir de tepside kalan yağlı sosu öyle lezzetli ki bir pideyi bandırarak yedik desem abartmış olmam her halde.. O kadar övdüm ki bu lezzeti hemen tarifime geçeyim de akşama hemen yapın.Kilo alma riski var uyarımı da yapayım, ona göre kendinizi ayarlayın...

Pakmaya pudingler, sıcak yaz iftarları için bire bir.

Resim
Mutfağın Yıldızı hanımlar... Sıcak yaz günlerinde iftarınızı taçlandıracak serinliklere ne dersiniz? Size önerimiz Pakmaya pudingler: Yeni mi yeni, lezzetli mi lezzetli, çeşitli mi çeşitli... Çikolatalısı, fındıklısıyla... Kakaolusu muzlusuyla... Vanilyalısı çileklisiyle, büyük küçük herkese tam 9 çeşit doyumsuz lezzet! Hepsi Pakmaya kalitesi, Pakmaya özeniyle... Hazırlaması son derece pratik. Bir çırpıda kasede! Kıvamı mükemmel. Tadı yerinde. Her gün birini deneyin... Sevdiklerinizi şımartın. Yepyeni, birbirinden nefis Pakmaya pudinglerle Ramazan sofralarınıza lezzet, serinlik taşıyın!

Yapanların şimdiden eline sağlık, yiyenlere şimdiden afiyet olsun!

Çikolatalı Pudingle Meyve Serinliği

Ali Nazik

Resim
Patlıcanın köz kokusuyla etin muhteşem uyumu.. Çok anlatıp ta kafanızı şişirmeyeceğim. Fotoğraflarım bir fikir verir sizlere. Eşimin özel isteğiyle yapıldı. Yaz patlıcanlarını mangalda közleyip yapabilirseniz inanın vazgeçemeyeceğiniz enfes bir lezzet... Uzatmadan tarifim..



Sıkma Köfte (Sarımsaklı Köfte)

Resim
Bulgur hem sağlıklı hem de daha besleyici.. Ben de mutfağım sık sık kullanıyorum. Bulgurdan yapılan tüm lezzetleri denemeye çalışıyorum. Daha önce Fellah Köftesi tarifimi sizlerle paylaşmıştım. Bu kez aynı bulgur köfteleri farklı bir tarif de yer alıyor. Duru Bulgurun hediyesi Bulgur Yemekleri kitabımı inceliyorum akşamdan beri. Bu tarifinde bir adı Fellah Köftesi.. Malatya'da Sıkma Köfte, Adana'da Sarımsaklı Köfte.. Her yörede adı değişip ufak tefek malzemeler değişse de lezzet hep aynı.. Ben de bu lezzete kayıtsız kalamadım hemen denedim... İşte tarifim..

Sucuklu Domatesli Makarna

Resim
Domates soslu makarna benim en sevdiklerinden. Yapımı kolay tadı hafif ve lezzetli. Hele yaz domates ve biberleriyle yapılırsa değmeyin keyfime.. Bu kez domates sosa sucakta ilave ettim... Lezzet muhteşem oldu.. Şimdi sıra tarifimde...

Zeytinyağlı Tombul Kabak Dolması

Resim
Zeytinyağının hafif tadıyla eşsiz lezzet. Biber dolmasını hepimiz severiz. Hele yaz aylarında misafir sofralarımızdan eksik olmaz.Bu kez klasik zeytinyağlı iç harcımla tombul kabak dolması yaptım.  Ben zeytinyağlı dolmalarda kuş üzümü, fıstık gibi tatlı lezzetleri sevmiyorum. O yüzden dolma harçlarını  taze yeşilliklerle hazırlıyorum.. Dolmayı birde böyle deneyin bakalım sevecek misiniz...

Mercimek Köftesi

Resim
Uzun zamandır yapmak istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım mercimek köftelerimi en nihayet yaptım.. Bir ara haftanın bir günü mutlaka yapardım. Misafiri gelen akrabalar, arkadaşlar bana yaptırırlardı.. Ama blog yazmaya başladığımdan beri her gün farklı çeşit yapacağım diye, yeni tarifler deneyeceğim diye klasik tariflerimi atlıyorum bazen..Yazlık komşularım hafta sonu çaya gelmek için haber verince baktım malzemeler var hemen yapayım dedim.. İyiki de yapmışım, hem ben özlediğim lezzette kavuştum, hem de komşularım afiyetle yediler.. Sizlerle de bu tarifimi paylaşayım dedim...

Baklava Yufkasıyla Tepsi Böreği

Resim
İlk kez baklava yufkasıyla Peynirli Rulo Börek yaptıktan sonra kalan yufkalarımı değerlendirmek için düz börek yapmaya karar verdim. Malum her şey sizler için.. Tariflerimi önce yapıp sonra yemeliyim ki sizlere doğru bilgiler verebileyim..:) Yoksa ben hiç börek filan yemiyorum..:)) Şaka tabiki de.. Yemezmiyim.. Ama gerçek olan bir şey var ki ben baklava yufkasının tuzlu tariflerde, böreklerde kullanılması olayını çok sevdim. Çıtır çıtır muhteşem bir lezzet.. Mutlaka deneyin derim..
İşte tarifim...

Enchilada Meksika Mutfağı

Resim
Dün akşam yemeğimizi oğlum yaptı ve fotoğrafladı. Tarifi anlatması da bana düştü..:) İşin en zor kısmı yazmak zaten.. Oğlum Dünya Mutfağına meraklı.. Sürekli İnternetten yabancı siteleri araştırıp bana bunu yapalım, bunu yapalım diye yemekler gösteriyor. Bu arada 5 tarifi daha var bu hafta yaptığı ve bize yedirdiği.. Ama biraz benim tembelliğimden tarifleri yazmaya yeni başladım.. Oğlumun ellerinden ilk tarifimiz Enchilada .. Meksika Mutfağından çok lezzetli bir tarif... Aslında bizim tam da damak tadımıza uygun malzemelerden yapılıyor.. Zaten gösterdiği tariflerden bizim yiyebileceğimiz lezzettekileri seçtiğimiz için bize çok uygun...İşte tarifimiz...

Köstebek Tatlısı

Resim
Sütlü tatlılar bu sıcak günlerde üzerine koyacağımız bir kaç kaşık dondurmayla muhteşem oluyor. Bu kez uzun zamandır yapmak istediğim Köstebek tatlısının bir ev uyarlamasını yaptım. Çok lezzetli  bir sütlü tatlı daha arşivimde yer almış oldu.. Sizlerde denemek isterseniz işte tarifim...


Mayalı Pişi

Resim
Hayırlı Ramazanlar dostlarım. Sağlıkla bir Ramazana daha eriştik. Allah sağlık, sıhhat ve bereketiyle oruçlarımızı tutmayı nasip etsin... Akçay'da otururken alt komşum her gece sahurda pişi yapardı. Buz dolabında sürekli mayalı hamuru olur, her gece üşenmeden yapardı. Daha uzun süre tok tuttuğunu söylerdi. Ben çoğunlukla sahurda peynir ekmek çay tercih ediyorum..Sizler farklı şeyler yiyebiliyorsanız bu pişiler tam da size göre...Pazar günü yazlıkta arkadaşlarıma yaptım bu pişileri. Kalıplarım olmadığı için bardakla kesip yaptım. Onlar çok beğendiler. Sizlere fikir olsun diye paylaşmak istedim.. Sahurda yapıp sevdiklerinizle birlikte yiyebilirsiniz. İşte tarifim..

Kabak Çiçeği Dolması

Resim
Ne zamandır aklımda Kabak Çiçeği Dolması ... Ama bir türlü çiçek bulamıyorum. Pazarda bulurdum eskiden, sonra yazlıkta kendimiz yetiştirmeye başladık kabakları.. Ama ilk kez bu yıl biraz ertelendi .. Oğlumun üniversite sınavı, benim rahatsızlıklarım bir araya gelince pazara gidemedim, yazlığa ekemedim. Cumartesi günü komşularımızın ekip biçtiği bir tarlanın çitinde neredeyse bir insan boyu olmuş kabakları ve kocaman çiçekleri görünce resmen gözlerim parlamaya başladı..:)) Çiçekleri toplamak için sabahın erken saatlerinde henüz güneş üzerine doğmadan en uygun zamandır. Çiçekler tamamen açmış olur ve dolma için en uygun halindedir. En güzellerinden bir torba topladım ellerimle. eve gelip hemen yaptım. Yapım aşamasında Çiçeklerin ortasındaki tohumlu kısmını mutlaka temizlemek gerek yoksa acı bir tat verir..Bu aşamayı yaprakları zedelemeden, yırtmadan yapmak gerekir. Ama yırtılanlarada bir çözümüm var. Onlardan muhteşem bir lezzetli mezeler yapıyorum. Kabak Çiçeği Kızartması... Kabak Çiç…

Ev Yapımı Zahter

Resim
Zahter adını duyduğum ama bir kaç ay öncesine kadar hiç tatmadığım bir baharattı benim için..  Ocak ayındaki Yöresel lezzetler fuarında poşetlerde gördüğümde hemen aldım. Ama rengini ve tadını sevmedim. Sonrasında diğer blog yazarı arkadaşlarımla yazışmalarımızda muhtemelen bayat olabileceğini renginin, kokusunun ve tadının değişmiş olabileceğini öğrenince koca paket zahter çöpü boyladı. Ama yılmadım..:)) Nisan ayında yapılan Yöresel lezzetler ve mutfaklar fuarında yaşlı bir amcanın ev yapımı diye kavanozdaki zahteri görünce dedim ki tamda bu renkti arkadaşlarımın yolladıkları resimdeki zahter. Hemen alıp evde denedim ve tadını bilmesem de aradığım lezzet anlatılan tat bu dedim..:) Nereden biliyorsun derseniz o da hissiyat, yılların tecrübesi..:))  Tam da zahterle bu kadar uğraşmışken portakalveçiçeği Keriman hanımcım ev yapımı zahter tarifi yayınlamaz mı.. Hemen denemek üzere tarif defterime yazdım.. Uzun süredir denemek istediğim tarifi bu gün en nihayet denedim. Tamda benim istedi…

Tulum Peynirli ve Cevizli Erişte

Resim
Erişteyi ve kuskusu çok severim. Ben çocukken rahmetli yengem kuskusu,  kendi açıp güneşte kuruttuğu yufkalarla birlikte pişirirdi o kadar çok severek yerdim ki tadı hala damağımda. Eskiden bu kadar çok makarna çeşidi, bu kadar çok hamur işi yoktu belkide. O yüzden yapılan her şey bize çok lezzetli gelirdi. Makarnayı bile Alaşehir'e gittiğimizde mantı hamurundan kendimiz yapardık. Biz çocuklara oyun gibi gelirdi küçük kare hamurları kalemlere sarıp düdük makarna yapmak.. O günler aklıma gelince çok hüzünlenirim. Artık gidecek ne bir ailem, akrabalarım var orada nede bir dede evim..

Zeytinyağlı Bamya Yemeği

Resim
Pazarda küçük bamyalar tezgahtaki yerlerini aldı.. Biraz pahalı bir sebze bamya nedenini bilmiyorum. Bu hafta 10 liradan aldım kilosunu.. O yüzden pahalı diyorum. Sizin oralarda nasıl fiyatlar acaba ?..  Bazıları benim gibi çok sever bazıları da hiç sevmez bu yemeği.. O yüzden hemen hemen her hafta alıp pişiririm. Yanınada bol soğanlı bir salata yaparım çok lezzetli bir öğün olur benim için.. Sizlerde zeytinyağlı tercih edenlerdenseniz işte tarifim...

Kabak Çiçeği Kızartması

Resim
Kabak çiçeklerini herkes bilmez ve yemez.. Ben bundan 10 sene kadar önce tanıştım kabak çiçeğiyle. Özellikle dolmasına bayıldım. Ama bir kaç senedir yırtılan çiçekleri değerlendirmek için kızartmasını yapıyorum. Yiyenler bayılıyor. Kızartma olmasına bakmayın, yağ çekmemiş ve mükemmel bir lezzet.Yanına birde sarımsaklı yoğurt.Deneyin mutlaka beğeneceksiniz.

Şambali

Resim
Bu gün canım tatlı isteyince aklıma yine şambali düştü. Hiç üşenmedim hemen kalktım yaptım. Daha soğumadan 2 dilim yemişim. Yemişim diyorum o an kendimde değildim. Ne yaptığımı bilmiyordum..:)) Şaka bir yana şambali tutkusu var bende.. Hiç tatlı sevmeyen ben şambali görünce dünyam değişiyor.. Ama her şambali değil, sokak satıcılarının sattığı İzmir'imin meşhur tatlısı olacak.  Bu yüzden evde kendimde denemeler yapıyorum. Bu kez o tada yakın bir lezzet elde ettim. Tarifimide hemen sizlerle paylaşayım dedim..


Tepside İçli Köfte

Resim
İçli köfteyi çok severek yiyoruz ama yağda kızartması ağır, haşlaması tatsız geliyor. Bu yüzden epeydir aklımda olan yemek dergisinde okuduğum tepside içli köfte tarifini denemek istedim. İnsanın canı isterse yaratıcılık sınır tanımıyor bu anladım. Bu güne kadar neden denememişim kendime hayret ettim. Gayet kıvamında müthiş lezzetli bir içle köfte tarifiymiş. Hiç ağır olmayan, yağsız muhteşem bir lezzet. Hanımlar eşim ve ben bayılarak yedik.. Ramazanda iftar sofralarınıza yapabileceğiniz çok kolay , lezzetli bir tarif.. Mutlaka deneyin. İşte tarifim..

Kırpık Poğaça

Resim
Bu gün yazlıkta çaya gelen misafirlerime yaptım bu kırpıkları.. Eee İzmirdenlezzetler'in namı benden önce ulaşmış buralara:)))  izmirdenlezzetler ne yapacaksın bize diye takılıyorlar bana.. Bende lezzetli ve sunumu güzel olan pratik bir şeyler yapmak istedim ve sonuç kırpık poğaçalar.. Çok beğenerek yediler.. Bende tarifimi sizlerle paylaşayım dedim..