Kıymalı Gül Böreği


Bu börekleri çok seviyorum.. Hem lezzetli hemde görüşleri çok güzel. Bu kez minik güller yaptım . Yemesi kolay olsun diye.  İç harcın istediğiniz malzemeyle yapabilirsiniz. Ben geçen sefer ki yapışımda ıspanaklı peynirli yapmıştım. O da çok lezzetliydi. İşte tarifim..





Malzemeler :

3 adet yufka

İç harcı için :
250 gram kıyma
3 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı çiçek yağı
karabiber
tuz
Yağlamak için :
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı su

Yapılışı :

Soğanları küçük yemeklik doğrayın. Tavaya çiçek yağıyla birlikte kıymayı alın. Karıştırarak kıyma renk değiştirene kadar kavurun. Soğanları ilave edin. Karıştırarak kavurun. Tuz ve karabiberini ayarlayarak ocaktan alın, soğumaya bırakın. Su ve zeytinyağını bir kase içinde karıştırın. Yufkalardan bir tanesini tezgaha yayın. İlk artı şeklinde dörde, sonra her bir parçayı ikiye bölerek 8 parça elde edin. Her bir parçayı fırça yardımıyla her tarafına gelecek şekilde yağlayın. Geniş kenara kıymalı harçtan koyun, kenarları harcın üzerine gelecek şekilde minik katlayın. Rulo şeklinde sarın. Bir kenarından tutup diğer taraftan çevirerek gül şeklinde sarın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıralayın.


 Tüm yufkaları bu şekilde hazırlayın. Üzerine yumurta sarısı sürün, susam serpin. Ben yumurta sürmedim. Kalan yağı fırçayla üzerlerine sürdüm. Bu şekilde hazırlayıp dondurucuda saklayabilirsiniz. İstediğiniz zaman çıkarıp çözdürmeden fırında pişirebilirsiniz. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. İlk sıcaklıkları çıkıp ılınmaya başaldıklarında servis tabağına alın. Sıcak veya ılık servis yapın..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası