Zeytinyağlı Biber Dolması


 Zeytinyağının hafif tadıyla eşsiz lezzet. Biber dolmasını hepimiz severiz. Hele yaz aylarında misafir sofralarımızdan eksik olmaz. Ben zeytinyağlı dolmalarda kuş üzümü, fıstık gibi tatlı lezzetleri sevmiyorum. O yüzden dolma harçlarını  taze yeşilliklerle hazırlıyorum.. Dolmayı birde böyle deneyin bakalım sevecek misiniz...

Malzemeler :

8 adet dolmalık yeşil biber
10 yemek kaşığı pirinç
3 tane taze soğan
1/2 demet maydanoz
1/2 demet dereotu
1/2 demet nane
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
2 adet domates
5 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı :

Dolmalık biberlerin sap kısımlarından bastırarak tohum kısmını çıkarın. Yıkayıp içinde hiç tohum kalmamasını sağlayıp suyunu süzdürün. Pirinçleri bir kaç kere yıkayın. Maydanoz, dereotu, nane, taze soğanı ayıklayıp, ince kıyın. Domatesin bir tanesini çok küçük küp şeklinde doğrayın. Pirinci, yeşillikleri, domatesi, zeytin yağını,  tuz ve karabiberi karıştırma kabında kaşık yardımıyla iyice karıştırın. Dolma biberlerin içini kaşık yardımıyla pirinçli harçtan çok bastırmadan doldurun. Tencereye yan yana  sıralayın. Diğer domatesi halka olarak dilimleyin. Biberlerin üzerine kapak yapın. Dolmaların üzerine az bir zeytinyağı gezdirin. Biberlerin yarısına gelecek şekilde sıcak su koyun. Kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Servis tabaklarına alıp ılık yada soğuk servis yapın....

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık. Yazın en çok sevdiğim yemeklerden aslında . Çocukken biberi sevmezdim:)) afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bende sevmezdim.. İçini yer biberleri ayırırdım...) Büyüdükçe insanın yeme alışkanlıkları değişiyor galiba.. Teşekkür ederim..:))

      Sil
  2. elıne sağlık boylede guzel olur

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, çiğden pişen dolmadan daha önce yedim ama uygulamamıştım. Sizin tarifiniz hoşuma gitti. İlk fırsatta denemek istiyorum. Teşekkür ederim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle yazın daha pratik oluyor, bu tür dolmalar.. İnşallah memnun kalırsınız. Teşekkür ederim.. Sevgiler Rabia Hanım..

      Sil
  4. Merhaba Oyacım,
    Ellerine sağlık mis gibi kokusu buralara kadar geldi. Ben de çiğden yapıyorum dolmayı. Çok pratik oluyor. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. off yine ben .. çok severimkii.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası