Süt Marmelatı

Uzun zaman önce bir çok arkadaşımda gördüğüm en son bir yemek kitabında başka tariflerde kullanıldığını okuduğum Süt Marmelatı, Süt Reçelini dün gece yaptım. Gece yapmamın nedeni 1.5-2 saat kadar sürekli karıştırılarak yapılması.. Sıkılmadan yapmak için bir taraftan dizi seyrettim.  Peki bu kadar emeğe değen bir lezzetmi.. Tadı abartılacak bir lezzette değil. Ama ekmeğin üzerine sürülebilecek çocuklarınıza güvenle yedirebileceğiniz bir reçel. Ben daha çok dondurma yapımında kullanabileceğimi okuduğumdan beri denemek istiyordum bu reçeli. Reçelim tamam..Sırada dondurmalar var.. İşte tarifim..




Malzemeler :

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı karbonat

Yapılışı :

En büyük boy tencerenizle işe başlamanızı tavsiye edebilirim. Ben yanılıp küçük boyla başlayıp ,3 kez boy boy değiştirip en büyük boyda tencerede yaptım. Yapılışını anlatınca nedenini anlayacaksınız.
Tencerenin içine süt ve toz şekeri koyun. Şeker eriyip kaynamaya başlayınca içine karbonatı ekleyin. Karbonatı eklediğiniz anda o kadar çok kabarıyor ki, bu yüzden ocağınızı kirletmemek için büyük boy tencere kullanmanız gerekiyor. Ocağı kısık ateşe getirip, bir çırpıcı yardımıyla koyulaşıp renk değiştirene kadar sürekli karıştırarak kaynatın. Rengi karamel rengine, kıvamı marmelat kıvamına gelmesi gerekir. Bu karıştırma işi yaklaşık 1 - 2 saat arası sürüyor. Benim yaptığım 1.5 saat sürdü. Sıcakken kavanoza yada kapaklı bir servis kabına alın. Kapağını kapatıp soğuyunca buz dolabında 7-10 gün kadar saklayabilirsiniz. Normal bir çorba kasesi kadar reçel çıkıyor. İster kahvaltılarda, isterseniz benim yaptığım gibi başka tariflerde kullanabilirsiniz..

Yorumlar

  1. guzel olmus elıne sağlık bırz sabır gerekıyor demekkı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selmacım. Çok sabır istiyor.. :)) Sevgiler..

      Sil
  2. Oya Hanım'cım ellerinize sağlık :) Geçenlerde ben de ilk kez yaptım.Dondurmasını da denedim.Limonlu dondurma tarifinde limon suyu olduğu için dondurmanın bazı yerleri dondu ve yerken ağzımıza kıtır kıtır hafif buz parçaları geldi.Ama sanıyorum sade dondurma daha iyi olur.Bir de marmemat olarak yaş pastada kullanmayı düşünüyorum.
    Sevgilerle :):):)
    Moda Blogum www.ayseguldonmez.blogspot.com    Bloglovin/AysegulsDailyFashionTips



    Yemek ve Dekorasyon Blogum ayseguldonmez.blogspot.com   Bloglovin/AysegulsDailyCookingTips



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşecim hoş geldin.. Bende yaptım dondurma.. Ama dediğin gibi olmadı.. Gayet kıvamlı güzeldi. Ama renk tam olmadı..:)) Blogunun izleyicisi olmuştum daha önceden ve facenide beğendim.. Sevgiler..

      Sil
  3. Ay benim kollarım dayanmaz bunu yapmaya. Koluna sağlık. Uuzn zamandır acaba diyorum ama sendne gelir bakarım artık tadına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu şekilde yiyeceksen uğraşmaya deymez canım. Bende var beraber yiyelim..:) sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası