Çilek Reçeli


Bu sene yapmayı düşünmüyordum reçel. Ama pazarda çilekleri görünce gene dayanamadım. Oğlum pek yemez, eşim arada yer. Dedim ki yazın gelen misafirlerime ikram ederim, dolabımda bulunsun. İşte böyle reçellerle aramızdaki durum. Sizler seviyorsanız ölçüleri arttırarak yapın derim, şimdi tam zamanıyken..








Malzemeler :

1 kilo küçük çilek
1 kilo toz şeker (4 su bardağı)
Çeyrek limon suyu





Yapılışı :

Çileklerin yapraklı sap kısımlarını temizleyin. Çürük bozuk olanları ayırın. Bol suyla bir kaç kez yıkayın. Süzgeçte suyunu süzdürün. Tencereye çilekleri koyun, üzerine tüm toz şekeri dökün. Tencerenin kapağını kapatıp buzdolabına kaldırın. 1 gece bekletin. Ertesi gün şeker eriyip çilekler sulanmış olmalıdır. Tencereyi orta ateşteki ocağa koyun. En az 45 dakika kaynatın. İsterseniz bir delikli kepçe yardımıyla köpük kısmını üzerinden alın. İçine limon suyunu ekleyip 5 dakika daha kaynatıp ocaktan alın. İsterseniz sıcakken kavanozlara döküp kapaklarını sıkıca kapatın. Yada soğuduktan sonra kavanozlayın.

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım. rengi dokusu nasıl güzel gözüküyor. benimde reçelle aram pek yoktur. Annem yapar bize verir. bende senin gibi misafir gelince sofrada çeşit olsun diye çıkartırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok güzel oluyor.. Mutlaka azda olsa her çeşitten yapmak lazım.. Sevgiler..

      Sil
  2. Ohhhhhh missssss bayılırım çilek reçeline....
    Ev nasılda misler gibi kokuyordur şimdi...
    Sevgilerimle becerikli arkadaşım benim...

    YanıtlaSil
  3. çok nefis gözüküyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Gecen sene ben de kavınvalidemle yapmıştım, kiloyla da degil 2-3 kasa :) butun kış yedik çok güzel olmuştu.. biz iri çilek seçmiştik kaynarken küçülür diye ama pek küçülmediler, yemesi zor oldu.. sizin dediginiz gibi kücük secmek lazım.. elinize sağlık, canım cekti bu senede yapalım iyisi mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Büyük olunca daha yumuşak oluyor çilekler. Sevgiler..

      Sil
  5. Ellerine sağlık Oyacım. Ben de aynen senin gibi düşünüyorum, ama kendimi tutamam yine yaparım...:) Ne olacak bizim bu hallerimiz....:)))
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım daha vişne var, karadut, böğürtlen kayısı, şeftali.. Yapmam değim her reçelden en az 1 kilodan yaparım ben dayanamayıp.. :)) Sevgiler..

      Sil
  6. elıne sağlık oyacım bende yapıcam da bıraz daha kucuklerını beklıyorum tabı bu arada kacırmayayımda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selmacım. Ama Haziran başı gibi olur oralarda küçük reçellik miss kokulu çilekler diye biliyorum ben..:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası