İslim Kebabı


Mordoğan dönüşü buzdolabında kalan sebzeler bir baktım. Tabiii onlarda bana baktı.... Düşündüm düşündüm hadi kızartma yapayım dedim. Sonra yeni bir tarif paylaşmak için İslim kebabında karar kıldım. Çok ta iyi yapmışım .. Afiyetle yedik.. Uzatmadan tarifimi de paylaşayım belki sizlerde hemen yapmak istersiniz..



Malzemeler :

400 gram kıyma
4 dilim ekmek içi
1 adet yumurta
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı tuz

2 adet geniş ve uzun patlıcan
2 adet domates
2 adet yeşil sivri biber

1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı sıcak su

Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı :

Patlıcanları uzunlamasına olacak şekilde ince dilimleyin. Tuzlu su dolu bir kapta bekletin. Çıkarıp yıkayın ve iyice kurulayın.  Kıymayı geniş bir kaba alın. Üzerine rendelenmiş soğanı, robottan çektiğiniz bayat ekmek içini, tuz, karabiber, kimyon, kekik ve isterseniz bir yumurtayı ekleyin. Ben yumurta eklemeden yapıyorum. İyice yoğurun. Harcınızdan eşit büyüklükte yuvarlak top şeklinde köfteler yapın. İki adet patlıcan dilimine bir köfte düşecek şekilde ayarlayın köfte sayısını. Kızgın yağda patlıcanları çok karartmadan kızartın, kağıt havlu üzerine alın.  Köfteleri kızartın, kağıt havlu üzerine alın. Bir tabak içerisine iki patlıcan dilimini artı olacak şekilde yerleştirin. Ortasına bir köfte koyup, kenarlarda kalan patlıcan uçlarını köftenin üzerine kapatın. Tüm patlıcanları bu şekilde hazırlayın. Fırın kabına bir domatesi ince halka halka dilimleyip dip dibe sıralayın. Üzerlerine patlıcan bohçalarını yerleştirin.  Üzerine domates dilimleri ve sivri biberleri 2-3 parçaya keserek yerleştirin. Salçayı sıcak suda ezin. 1 çay kaşığı kadar tuz ekleyip karıştırın. Üzerlerine gezdirin.


Önceden 230 derecede ısıttığınız fırında suyu azalana ve üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarın soğutmadan servis tabaklarına alın.İsterseniz ince kıyılmış maydanozla süsleyebilirsiniz.  Yanında pirinç pilavıyla servis yapın.

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık islim kebabını bende çok severim..
    takipteyim bana da beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceydacım teşekkür ederim.. Ben daha önce ziyaretinize geldim.. Sevgiler...

      Sil
  2. en sevdiğim lezzetlerden... Süper görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Oh afiyet olsun. Çok da severim canım. eminim senin elinden de başka bir lezzetli çıkmıştır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım... İltifat ediyorsun..:) Ama hoşuma gitti..:))

      Sil
  4. eline saglik ,cok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  5. çok güzel gözüküyor ellerine sağlık:)
    çekilişime beklerim,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor,ellerinize sağlık Oya Hanım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası