Kıymalı Kapalı Pide



Bu haftayı Mordoğan'da biraz tadilat biraz tatil biraz şenliklerle geçirdim. Orada da yemek yapmak lazım tabiii.. Nereye gitsem ustası sensin bu işlerin deyip yemek işini bana ihale etmeye çalışıyorlar..:)) Bu yaz yandım galiba.. :)) Canları sağ olsun.. Ben zevkle yapıyorum yemeklerimi zaten rejimde olduğum için gelip yemelerinde fayda var benim için. İşte böyle işler, eğlence,tatil derken kendimi yine mutfakta pide yaparken buldum. Bu kez biraz farklar var diğer pide tarifimle... Diğer tarifim için buraya tıklayıp bakabilirsiniz.. Bu arada facebookta ziyaretime gelmek isterseniz https://www.facebook.com/izmirlezzet adresime tıklamanız yeterli...



Malzemeler :

3 su bardağı un
1 su bardağı ılık su
1/2 paket yaş maya
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı zeytinyağı


İç malzemesi :

250 gram kıyma
3 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı kırmızı pul biber
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 demet maydanoz

Tereyağ

Yapılışı :

Mayayı, toz şeker ve ılık su ile birlikte bir kap içerisinde ezin. Karıştırın, 5 dakika kadar mayalanmaya bırakın. İçine sıvı yağı, tuzu ekleyip, yavaş yavaş un ekleyerek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğurun. 5 dakika kadar yoğurup üzerini nemli bezle örtün. Ilık bir ortamda 1 saat kadar mayalanmaya bırakın. Bu arada iç harcını hazırlayın. Soğanı çok ince kıyın yada robottan çekin. Tavaya kıymayı alın sıvıyağda karıştırarak kavurmaya başlayın. Renk değiştirmeye başlayınca soğanları ilave edin. Karıştırarak kavurun. Tuzunu karabiberini ayarlayın. Soğumaya bırakın. Soğuduğunda isterseniz 1/2 demet ince kıyılmış maydanoz ve pul biber ilave edin, karıştırın. Hamurdan bir parça koparıp yuvarlayın. Unlanmış tezgahta uzunlamasına tepsi büyüklüğünde ince ve oval açın.. Ortasına harçtan bir miktar koyup, yaydırın. Kenarlarını kıymalı harcın üzerine doğru kapatın.  İki ucu yukarıda ve aşağıda birleştirin. Tepsiye alın.


Diğer hamuruda aynı şekilde hazırlayın. Önceden frını en yüksek dereceye ısıtın. Isınmış fırında altları pişip üzerleri kızarana kadar pişirin. Fırından alın, kenar kısımlarına ve üzerine tereyağı sürün ve ortasına bir parça tereyağ koyun.


                                         Servis tabağına alın. Dilimleyerek sıcak servis yapın..

Yorumlar

  1. ohh nasıl canım çekti. çıtır çıtır görünüyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Beğendiğine sevindim canım.. Teşekkür ederim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Nefis görümüyor canım...
    Ellerin dert görmesin...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası