Damla Sakızlı Lor Peynirli Kurabiye


Ayvalık yöre mutfağına özgü bir kurabiye sakızlı ve lor peynirli kurabiye.. Tarif bir arkadaşımdan. Ayvalığa her gittiğimde yapar bana. Bu kez ben yaptım arkadaşımın tarifiyle. Kokusunu duyunca  Ben Ayvalığı, Akçayı, Altınoluğu, Asosu özledim .. Annemide özledim.. Annemler Akçayda yaşıyorlar bildiğiniz üzere.. Bu günde anneler günü olunca dahada zor oldu bu tarifi yazmak benim için.  Bir an önce tarife geçeyim.. Lezzetli Ayvalık kokan tarifim...




Malzemeler :

1/2 çay bardağı zeytinyağı
150 gram tuzsuz lor peyniri
1 su bardağı toz şeker
1 adet yumurta
2 su bardağı un
1 yemek kaşığı limonsuyu
1 çay kaşığı karbonat
2 küçük parça damla sakızı (1 paket damla sakızlı
vanilya)

Yapılışı :

Zeytinyağı, lor peyniri, şeker ve yumurtayı yoğurma kabına alın ve karıştırın. Karbonat ve limon suyunu üzerine ekleyip, köpürmesini bekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Damla sakızını havanda dövüp hamura ekleyin ve yoğurun. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın, fırın tepsisine sıralayın. Önceden 180 derceye ısıttığınız fırında yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Kurabiyeler fırından çıktığında yumuşak olacaktır, tepside soğumasını bekleyip servis tabağına alın..

Yorumlar

  1. Canım bayılırım ben bu kurabiyeye ...
    Ellerine sağlık bak aklıma düşürdün şimdi daha da yeni kurabiye yaptım ama...Sevgilerimle canım afiyet şeker olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim teşekkür ederim .. Akıllara düşecek bir lezzetti..:) Sevgiler..

      Sil
  2. Ellerine sağlık Oya hanımcığım benimde çok sevdiğim ve sıkça yaptığım bir kurabiyedir ben sepet lorundan ve tereyağla yapıyorum ... zeytinyağıyla hiç denemedim tarifiniz çok hoşuma gitti ve yapılacaklara ekledim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sema Hanımcım.. Bende tereyağıyla hiç denemedim bu kurabiyeleri.. Bende bir daha öyle denerim.. Sevgiler..

      Sil
  3. elıne sağlık cay bos ıcılmez bu kurabıyeler yakısırdı

    YanıtlaSil
  4. ne kadar güzeller ye beni diyorlar resmen:)))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerinze sağlık..bu tarifi deneyen varmı? araştırdıklarım içinde ayvalık kurabiyesinin görüntüsüne en çok benzeyen bu! yapan varsa cevap verebilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.. Blog yazarı arkadaşlarımdan deneyenler var.. Çok lezzetli bir kurabiyedir. Yarım ölçü deneyin bakalım beğenecekmisiniz.. Teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası