Kalburabasma


Kalbura Basma, Kalburabastı...Çok severek yediğim bir İzmir tatlısı daha.. Ailemizin bütün hanımları neredeyse eksiksiz çok lezzetli yapar. Bense genelde onların elinden severek yerim. Ama bu kez sizler için benim elimden çıksın, arşivimde bulunsun istedim. Ben biraz çok pişmişini severim.. Ağızda dağılan hafif yanık ve bol ceviz tadını.. Dün gece yaptım ve bu güne iki tane kaldı.. O iki tanede kalmazdı da gözümün önünden kaldırdım... Çok severek yediğimizi söylememe gerek yok sanırım.. İşte tarifim...



Malzemeler :
1 su bardağı zeytinyağı
1/2  su bardağı süt
1 çay bardağı irmik
1 çay kaşığı karbonat
1 yemek kaşığı limon suyu
2.5 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
ceviz içi

Şerbeti için :

1.5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1 dilim limon

Yapılışı :

Yoğurma kabına süt, irmik, zeytinyağı, tuzu alıp karıştırın. Limon suyunu üzerine döküp, kabartma tozunu ekleyip köpürmesini sağlayın. Üzerine unun 2 su bardağı kadarını ilave edip karıştırın.eğer ele yapışıyorsa kalan unu ilave edin. Ele yapışmayan yağlı yumuşak bir hamur olacak. Hamurdan 15 eşit parça koparın. Bir parçayı elinizle açıp içine ceviz içi koyup şekildeki gibi kapatın. Rendenin iri kısımda bastırarak şekillendirin. Fırın tepsisini yağlamadan koyun. Diğer hamur parçalarını aynı şekilde hazırlayın. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında alt ve üstü kızarana kadar yaklaşık 45 dakika kadar pişirin. arada kontrol pişip pişmediğini kontrol edin. Fırından çıkardığınız tepsinin ilk sıcaklığı çıkması için  5 dakika bekletin. Tüm kalburabasmaların üzerine gelecek şekilde ılık şerbeti gezdirin. Arada dağıtmadan alt üste çevirerek bir süre daha bekletin. Tekrar çevirin. Yada kaşık yardımıyla tepsinin içindeki şerbeti arada üzerine gezdirin. tüm içinin şerbeti çekmesini sağlayın. En az 4-6 saat şerbeti çekip lezzetini alması için bekletin. Yada bir gece bekletin. Servis yapın...

Yorumlar

  1. harika görünüyor, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. cok canım cektı :) annem yapardı bır turlu tutturamamıstım sımdı tarıfı gordum ..musaıt bı zamanda denemek ıstıyorum ınsallah..ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin.. Çok lezzetli..:) Teşekkür ederim Mehtap Hanımcım..

      Sil
  3. Muhteşem görünüyor, Oya hanım.
    Ellerinize sağlık.
    Not aldım, kesinlikle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sare Hanımcım.. Denediğinizdeki yorumlarınızı bekliyorum.. Sevgiler..

      Sil
  4. çok güzel görünüyor ,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevil hanımcım...Sevgiler..

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hanifecim.. Sevgiler..

      Sil
  6. Ellerine sağlık Oyacığım bende çok kızarmış ve çıtır çıtır severim. Ağızda dağılan nefis bir tatlı .. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  7. elinize sağlık bende çok severim mutlaka yapacağım...

    YanıtlaSil
  8. ben bu tarifi kimseden alamamistim kimse sizin gibi degil herhalde ben icine kabartma tozu koysam olurmu hemen yapicam oglum cok sevmisti bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim. Ama ben kabartma tozuyla hiç yapmadım.. ailemdede kullanan olmadı.. O yüzden kabartma tozuyla nasıl olur bilmiyorum. Karnonat kullanmanızı tavsiye ederim.. Sevgiler..

      Sil
  9. sık sık yaptığım bir tarif ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmirli olupta bu tatlı sofradan eksik olur mu..:) Teşekkür ederim Baharcım..Hayırlı bayramlar..

      Sil
  10. Ellerinize saglik cok guzel olmus....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası