Ay Çekirdekli 7 Tahıllı Köy Ekmeği


Oktay ustamın Çorbalar ve Ekmekler kitabını aldığımdan bahsetmiştim İzmir Kitap Fuarına gittiğim zaman. Geçen gün sütlü ve yoğurtlu bir ekmek tarifini yapıp paylaşmıştım. Bu günde yine evimi missss gibi tahıl kokusuyla dolduran Ay Çekirdekli Yedi Tahıllı Köy ekmeğinden bahsedeyim. Ben çok seviyorum evde ekmek yapmayı. Bu arada ekmek yapma makinemde var. Ama herkesin evinde olmaya bilir diye elimle yoğuruyorum ,fırında pişiriyorum.  İşte enfes ekmeğim...




Malzemeler :

1 paket (500 gr.lık) 7 tahıllı un karışımı
1 paket kuru maya
1 su bardağı ay çekirdeği (çiğdem)
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı süt
1 su bardağı ılık su
2 yemek kaşığı çiçek yağı

Yapılışı :

Karıştırma kabına unu, tuzu, toz şeker ,mayayı ve ay çekirdeğini ekleyip karıştırın. Zeytinyağı, süt ve ılık suyu ekleyin , ele hafif yapışan yumuşak kıvamlı bir hamur yoğurun. Top şeklinde bir yuvarlak yapın. Sıvı yağ ile yağlanmış fırın tepsisine hamuru koyun. Üzerine hafif çiçek yağı sürün, süzgeçle un eleyerek beyaz bir görüntü yaratın. Keskin bir bıçak yardımıyla üzerine enine boyuna çizikler yapın.


Ilık ortamda üzerini örtüp 30 dakika mayalandırın. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Pişerken fırına dayanıklı bir kap içerisnde su koyun buhar yapsın. Buhar ekmeğin kurumasını önler. Pişen ekmeği fırından alıp soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra dilimleyip servis yapın..  

Yorumlar

  1. Nefis görünüyor ellerine sağlık canım.Afiyet şeker olsun..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası