Kahvaltılık Ekmek Dilimleri


Aslında bayat ekmeğim olduğunda yaptığım ama bir türlü yazıp fotoğraflayamadığım ekmek dilimlerim. Mutlaka herkesin bilip yaptığı bir lezzet.. Bunu herhalde ev hanımları icat etmiş. Zamanında evde bayat kalmış ekmek ve dolapta kalmış peynirleri değerlendirme yöntemiyken şimdilerde üzerine ne istersen konulan tek başına bazı öğünlerde yenebilen farklı isimlerle menüler girebilen bir lezzet.. Ben bu kez biraz kendime göre uyarladım. Bayat ekmekleri değerlendirdiğim bir kaç tarifim daha var. Yaptıkça paylaşırım. Bakalım bu şekilde sizlerde beğenecekmisiniz..




Malzemeler :

6 dilim bayat ekmek
250 gram kadar beyaz peynir
6 adet kiraz domates
6 adet zeytin
2 adet yeşil köy biberi
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

Yapılışı :
Yumurtayı zeytinyağıyla çırpın. İçine ezilmiş beyaz peynir ekleyin karıştırın. Bu karışımı ekmek dilimlerinin üzerine paylaştırarak tüm yüzeylerine sürün. Kiraz domatesleri dilimleyin. Biberi halka kesin. peynir üstüne bunları istediğiniz şekilde yerleştirin. Her bir dilime birer zeytin koyun. Üzerlerine kekik ve pul biber serpin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıralayın. Fırının ızgara kısmında 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin. Servis tabağına alın, soğutmadan sıcak servis yapın..

Yorumlar

  1. elıne sağlık kım sevmezkı bunları

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık. Ne güzel fotolar olmuş. Nefis aldım bir dilimini. Çayım nerdeeeeee ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Çayıda demledim.. Bekliyorum.. Sevgiler..

      Sil
  3. Yeni kahvaltı yaptım ama olsaydı birkaç dilim yerdim. O kadar harika görünüyorlar ki.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hülyacım.. Sevgiler..

      Sil
  4. çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası