Tam Buğday Unuyla Akdeniz Ekmeği



Epey önce hazır karışımlardan yaptığım Akdeniz ekmeğini bu kez tam buğday unuyla denedim. Muhteşem lezzetli ekmeğim oldu. Bu aralar aldığım, hediye edilen ekmek tarifleri kitabından beğendiğim her tarifi denemek istiyorum. Bu hafta içinde denediğim bir kaç ekmeğim daha var.. Tariflerini sırayla paylaşacağım. İlk tarifimle başlayayım..





Malzemeler :


500 gram tam buğday unu
2 su bardağı ılık su
2.5 yemek kaşığı tereyağı
2 çay kaşığı tuz
1 küçük paket kuru maya
1 çay bardağı ince doğranmış siyah zeytin
1 çay bardağı ince doğranmış kuru domates
1 yemek kaşığı kekik
1 yemek kaşığı ince kıyılmış dere otu
1 tatlı kaşığı karabiber
1 çay bardağı ince kıyılmış ceviz
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı :

Derin bir kabın içine unu alın. Tuz, baharatlar, maya ve ılık su ile birlikte üzerine ekleyin, karıştırın. Oda ısında beklemiş tere yağını ve zeytin yağını ekleyin, yoğurmaya devam edin. Domates, ceviz ve zeytinleri  ekleyin. Ele yapışan yumuşak kıvamlı bir hamur elde edin. Fırın kabınızın içini yağlayın. Hamuru içine yayın. Üzerini örtüp en az 30 dakika ılık ortamda mayalanmaya bırakın. Mayalanıp kalıbı tamamen dolduran ekmeği fırının ızgara teline koyun. Üzerine fırça yardımıyla su yada süt sürün. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında 30  dakika kadar pişirin. Ben mini fırın kullandım ve ekmeğim pişerken fırınıma ısıya dayanıklı bir kap içerisinde buhar yapması için su koydum.. Pişen ekmeği fırından alın, kalıbından çıkarıp tel ızgaranın üzerine soğuması için bırakın. Dilimleyip ekmek sepetinize alın, ılık yada soğuk servis yapın..

Yorumlar

  1. Eline sağlık nefis olmuş, bayılıyorum sizin ekmeklerinize:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şekerim...:)) Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası