Külahta Kek


İlk olarak yabancı bir sitede gördüm sonrasında yapan bir çok arkadaşım oldu.. Çok ilginç ve hoş bir tarif .. Özellikle çocuklarımızın doğum günlerinde partilerde çok hoş olur. Üzerini krem şanti, çikolata sos neyle isterseniz süsleyebilirsiniz. Ben fazla kaloriye ihtiyacımız olmadığı için süslemedim. Külahlarda ben Koskanın kileri bulamadım yakınımdaki markette .. O yüzden bulduklarımla denedim. Tabanları sivri olduğu için kap içerisine yerleştirirken zorluklar çektim.  Siz tabanı düz küllah kullanın mutlaka.. İşte tarifim...




Malzemeler :

2 adet yumurta
3 türk kahvesi toz şeker
2 türk kahvesi çiçek yağı
2 türk fincanı yoğurt
6 türk fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal kabuğu rendesi
20 adet dondurma küllahı

Yapılışı :

Yumurta ve şekeri karıştırma kabına alın çırpın. Yoğurt, sıvı yağ ekleyip çırpmaya devam edin. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin çırpın. Portakal kabuğu rendesini ekleyin karıştırın Koyu kıvamlı bir hamur olması gerekir.Fırını önceden 150 dereceye ısıtın. Kek karışımını küllahlara bir parmak eksik olacak şekilde kaşıkla doldurun. Fırın kabına sıralayıp ısıttığınız fırında 30 dakika pişirin. Pişen kekleri çıkarıp soğumaya bırakın. İster sade, ister üzerine krem şanti, çikolata sos, şekerlemelerle süsleyip servis yapın...

Yorumlar

  1. Elinize sağlık,öyle güzel görünüyor ki en kısa zamanda altı düz külahlardan almam gerekiyor:)

    YanıtlaSil
  2. mmm nefiss eline sağlık Oyacım sevgiler

    YanıtlaSil
  3. elıne sağlık cocuklar bayılıyor bunlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selmacım.. Bende bayıldım...:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ardacım...Sevgiler..

      Sil
  5. Tarif pek yabancı gelmedi..:) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizin tarifin değiştirilmiş hali biraz..:) Sevgiler..

      Sil
  6. Sunum ne kadar güzel , ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel oluyor Neşecim..:) Teşekkür ederim..

      Sil
  7. ilginç bir tarif olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. uff uff taşıyor bunlar .. ellerien sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Kısmetim taştı..:)) Teşekkür ederim canım sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası