Çilekli Pelte


Yemek yapmaya çalıştığım çocukluğumda en çok yapmayı sevdiğim tatlıdır pelte. İlkokula giderken gelen misafirlere yapardım. Hemde oraletlerle.:)) Portakalısı kavuniçi, limonlusu sarı, kivilisi yeşil, vişnelisi bordo, ve sade.. Her rengini ayrı pişirir, üst üste dökerdim. Renk renk, kat kat.. Gelen misafirler çok şaşırırdı  o yaşta bunları nasıl akıl edip yaptığıma.. Bundan 35 yıl öncesinden bahsediyorum ona göre..:) O zaman bu kadar çok tatlı, süsleme yoktu.. Ben o günün şartlarında çok yaratıcı zekaya sahiptim.. Halada öyle..:)) En kısa zamanda oraletleri toparlayıp sizler için tekrar yapacağım.. O günlerin hatırasına arşivimde olsun istedim çocukluğumun lezzeti.. Bu tarifi yemek dergisinde okuyunca tam çilek mevsimindeyken hemen yapmak istedim. Ben çok severek yaptım ve yedim.. Umarım sizlerde deneyip benim kadar mutlu olursunuz..





Malzemeler :

3 su bardağı su
250 gram çilek
3 yemek kaşığı mısır nişastası
2.5 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya

acı badem kurabiyeleri

Yapılışı :

Çilekleri el blenderi ile püre haline getirin. Tencereye su, çilek püresi şeker ve nişastayı ekleyip karıştırın. Orta ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Servis kaselerine paylaştırın. Oda ısısna gelince buzdolabına kaldırın en az 2 saat soğutun. Üzerine çilek ve acı badem kurabiyeleriyle süsleyip servis yapın.

Yorumlar

  1. mis mis.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık Oya .. Afiyetler olsun inşallah. Acıbadem kurabiyesi ile çok yakışmış.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası