Otlu ve Sarımsaklı Düğüm Ekmek


Değişik ekmek tarifleri denemeyi çok seviyorum. Bu yüzden sürekli evimde ekmek kokusu duymak için poğaça tariflerinden çok ekmek tarifi veriyorum. İstiyorum ki herkes benim gibi evinde ekmeğini kendi yapsın. Hemde istediği unu, istediği malzemeleri kullanarak farklı lezzetler denesin.. Tıpkı benim gibi.. Lezzet dergisinde bu tarifi görünce hemen denemeliyim dedim. Bu gece dizi seyrederken mayaladım  ve sabah pişirdim. Evimde mis gibi ekmek kokusu... Sizlerde farklı tariflere açıksanız işte tarifim...





Malzemeler :

Hamur için :

6 su bardağı un
1 paket kuru instant maya (1 paket yaş maya)
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2.5 su bardağı ılık su

İçine sürmek için :

5 diş ezilmiş sarımsak
2 dal taze biberiye ( 1 yemek kaşığı kuru)
2 dal taze kekik (1 yemek kaşığı kuru)
2 dal taze fesleğen (1 yemek kaşığı kuru )
2 çay bardağı zeytinyağı
2 çay kaşığı tuz



Yapılışı :


Unu derin bir kaba alın. Üzerine mayayı, tuz ve şekerini ekleyip karıştırın. Yavaş yavaş su ilave edip ele yapışmayan kıvamlı bir hamur yoğurun.Üzerini nemli bir bezle örtün. Ilık bir ortamda 1 saat mayalandırın. Ezilmiş sarımsağı, zeytinyağı, kekik, biberiye, fesleğeni ve tuzu geniş bir kaba alın, karıştırın. Hamuru 16 bezeye bölün. Her bir bezeyi tezgaha alın üzerine çok az un serpip dikdörtgen açın. Hazırladığınız sostan üzerlerine sürüp rulo şeklinde sarın ve düğüm yapın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Tekrar 30 dakika mayalandırın. Kalan sosu yine fırça yardımıyla üzerine sürün. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.


Ben fırına ısıya dayanıklı bir kap içerisinde su bırakıyorum , buhar yapıp içini nemlendirmesi ve daha yumuşak pişmesi için. Pişen ekmekleri servis tabağına alın sıcak veya ılık servis yapın..

Yorumlar

  1. sarımsak kokusunun cazibesine asla dayanamam:) elinize sağlık nefis görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  2. ay ben bunu çok beğendimm. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. İç malzemesi çok keyifli... Misler gibi kokar.
    Nefis görünüyorlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sare hanımcım çok teşekkür ederim. Gerçektende mis gibi kokuyordu, daha sıcakken kaç tane yedim ben sayamadım.. Sevgiler..

      Sil
  4. tam buğday unuyla da olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal unla yaptığımız her şey tam buğday unuyla yapılabilir. Sadece rengi koyu olur ekmeklerin.. Kolay gelsin.. Sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası