Ispanak Beğendili Dana Eti

Bu tarifi bir kaç sene önce yemek dergisinde okumuştum. Ama bir türlü fırsat olmamıştı. Bu gün tarif defterimi karıştırırken gördüm. Baktım malzemelerimde var hemen yaptım. Bunca zamandır neden es geçtim bu tarifi dedim. Mutlaka deneyin. Patlıcanlı beğendiye rakip olabilecek lezzette.. işte tarifim...



Malzemeler :

500 gr. kuşbaşı dana eti
1 adet orta boy kuru soğan
500 gr. ıspanak
2 yemek kaşığı un
75 gr. tereyağı
100 gr. rendelenmiş kaşar peyniri
2.5 su bardağı süt
Tuz, karabiber biber

Yapılışı:

Etleri bir tencereye alıp yağsız olarak kavurmaya başlayın. Suyunu çekince üzerine biraz sıvıyağ dökün ve küçük küpler halinde doğranmış soğanları ilave edin. Etler ve soğanları soteleyin. Ocaktan almadan önce tuzunu ve karabiberini ilave edin. Ispanakları ayıklayıp iyice yıkayın. Sadece yapraklarını incecik kıyın. Tencerede tereyağını eritin. Unu üzerine ekleyip kokusu çıkana kadar kavurun.Sütü azar azar ilave edip ,karıştırmaya devam edin. Koyulaşana kadar pişirin. Kıyılmış ıspanakları ilave edip bir süre daha karıştırarak pişirin. Tencereyi  ocaktan alıp içine kaşar peynirini ilave edip karıştırın. Tuzu ayarlayıp servis tabağının tabanına ıspanaklı beğendiden yayıp üzerine etten koyup renkli tane biberlerle süsleyin.Sıcak servis yapın.....


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası