Kuru Üzümlü, Tarçınlı, Fındıklı Tencere Keki


Bu haftanın üçüncü keki ..  Değişik lezzetlerle tencere keki yapmaya devam. Ben seviyorum tencerede pişen keki. Çocukluğumda düdüklü tencerede, birde üzerinde yuvarlak bir cam olan bir tencerede pişirirdi annem. Nasıl kabarırdı, nasıl lezzetli olurdu anlatmam imkansız. Ben yaşlarda olanlar hatırlar o lezzeti, o pişirme yöntemlerini. Benim yaptığım aynı tarzın modernleşmiş hali biraz. Bir kez deneyin bakalım sevecekmisiniz sizde benim kadar..




Malzemeler :

2 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı su
1.5 su bardağı çavdar unu
1 çay bardağı fındık kırığı
1 çay bardağı kuru üzüm
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yapılışı :

Yumurtaları karıştırma kabına kırın, toz şekerle birlikte iyice çırpın. Kalan  tüm malzemeyi ekleyin, çırpın. Seramik yada teflon çok geniş olmayan yemek tencerenizi margarinle güzelce yağlayın. Hindistan cevizinin yarısını tüm tabana yayın.Kek karışımını dökün. Kalan hindistan cevizini serpin, fındık kırıkları serpin.


 Kapağını kapatın. Ocağınızın kahve yaptığınız küçük yerinde kısık ateşte tam 30 dakika (Benim kullandığım tencerede tam 1 saatte pişti. ) pişirin. Süreyi geçirmeyip hemen ocaktan alın. Ilınınca tencereden servis tabağına alın.

Yorumlar

  1. elıne sağlık evet altında kul olan tencereler vardı aygazda pıserdı evlerde fırınmı vardı bende az cok hatırlıyorum ben bır ara deneyeceğım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selmacım.. Ben de biraz hatırlıyorum ama bir daha hiç görmedim o tencereleri araştırsak belki buluruz birilerinde..:)) Henüz denemediysen tencerede bardakta fincanda yapılan kekleri dene beğeneceksin..:) sevgiler..

      Sil
  2. tencede olmasına rağmen nasılda kabarmış canım.ellerine sağlık.nefis olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Çok kabarıyor ..:)) Sevgiler..

      Sil
  3. Oyacım ellerine sağlık fincanda olanı denedim ama direkt böyle tencerede denemedim bir test yapalım bakalım:))

    altı küllü olanlardan var benim. geçtiğimiz aylarda mandalinçıkmazı da konu etmişti hatta izmir kemeraltında satılan yerlerin linkini de o posta eklemiştik sanırım:))
    Yıldız o tencerelerde dolma ekmek ne olursa yapıyor :))

    http://mandalincikmazi.blogspot.com/2013/03/kek-tenceresi-nereden-satin-alabilirim.html

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Haticecim bende aranıyordum bizim ailenin yaşlılarından. Hemen Yıldızcığımın yazısını oluyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası