Kara Dut Reçeli


Yaklaşık iki haftadır aklımdaydı yapmak. Özellikle yapan arkadaşlarımı görünce daha da heveslendim. Aslında ben hiç reçel yemem. Sadece kıvamına ayırına bakmak için tadarım pişirirken. Evdekilerde çok düşkün değildir reçele , onlar içinde olsada olmasada kıvamında.. Ama ben reçel yapmayı seviyorum .. Mutlaka her sene çilek, kayısı, şeftali, vişne, kara dut, böğürtlen gördüğüm zaman pazarda mutlaka 1 kiloda olsa alır bir kavanoz yapar koyarım dolabıma.. Kahvaltı soframda renk renk reçelleri görmek yemesemde beni mutlu ediyor. Dün pazardan kara dut, çilek ve kayısı aldım .. Hepsini şekerledim akşamdan ve ocakta pişiyorlar. İlk olarak çok basit ve kısa sürede yapılan karadut reçelimin tarifini vereyim. Çok kısa süre ortalarda olduğu için hemen yapın derim..





Malzemeler :

1 kilo kara dut
3 su bardağı toz şeker
1 çeyrek limon suyu


Yapılışı :

Kara dutları zedelemeden güzelce yıkayıp , süzgeçte suyunu süzdürün. İsterseniz sap kısımlarını temizleyin. Tencereye 1 sıra dut bir sıra şeker olacak şekilde koyun.


Tencerenin kapağını kapatıp buz dolabında 1 gece sulanması için bekletin. Ben kara dutlar çok tatlı olduğu için şeker oranını azaltım. Siz karadutun tadı az ise 1 su bardağı toz şeker daha ilave edin. Bekleyen karadutları ocağa alın orta ateşte kaynayana kadar , kaynadıktan sonra yüksek ateşte 10 dakika kaynatın ve içine limon suyu ekleyin. 3 dakikada bu şekilde kaynatıp ocaktan alın. Toplamda kaynamaya başladıktan sonra 13 dakika reçelin olması için yeterli geliyor. Ben pişirme aşamasında su ilave etmiyorum, içinde şekerlendiğinde oluşan suyu yeterli oluyor.. Ilınca üzerinde biriken çekirdekli kısmı istemiyorsanız kaşıkla toparlayıp alın. Kıvamı sulu gibi gelirse bir tepsi içinde güneşte 1-2 gün bekletip güneşte kıvam almasını sağlayabilirsiniz. Kazanozlara doldurup kapağını sıkıca kapatın. Afiyetler olsun..

Yorumlar

  1. elıne sağlık benımkı bıttı bıle yenısını yapıcam gene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun Selmacım.. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. ama sevgil Oya şimdi bu güzel reçel yenilmez mi.Ben şahsen sabah ekmeğimi kızrtıp üzerine sürmeyi isterim, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapçım eşimde sabah 1 kase yedi.. yerkende bu lezzet yenmez mi deyip durdu.. Ben özellikle kahvaltıda tuzlu seviyorum.. Ondan belkide aram yok.. Teşekkür ederim canım.. Keyifli günler..

      Sil
  3. Allahımm bu nasıl bir meyvedir, nasıl bir renktir, nasıl bir lezzettir :)
    Ellerinize sağlık muhteşem görünüyor... Tatlı lor ile de muhteşem bir tatlı oluveriyor birden bire :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim Tirenin meşhur lezzetidir Lorlu karadut..:) Çok teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  4. reçelle benimde aram yoktur ama görüntüsünü bende çok severim:) senin yaptığın reçelinde çok güzel gözüküyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntüsüde lezzetide çok güzel ama bende reçel sevmeyenlerdenim.. Teşekkür ederim..

      Sil
  5. Ben de reçel sevenlerdenim. Kara dut reçeli hiç yapmadım ama çok güzel olduğundan eminim. Ellerine sağlık. Ben de az az yapmayı seviyorum. Bitince o dönemde olan meyve ile devam ediyorum. Şimdi aklımda incir reçeli var. Bakalım mevsimi geçmeden kısmet olacak mı? Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncirin yeşilleri bitti İzmirde.. Bende deneyecektim yetişemedim.. Seneye mutlaka deneyeceğim.. Karadutu tavsiye ederim..:) Çok teşekkür ederim .. Sevgiler..

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım nefissssss görünüyor...
    Hiç sevmeyenlerin bile canını çektirecek bir güzellik ...
    Ben reçelin her türlüsüne bayılırım canım yiyemezsen bana gönder seve seve tüketirim... :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım İzmir'e bekliyorum.. Daha yayınlamadığım reçeller var onlarıda tadman lazım..:) Çok teşekkür ederim Emelcim.. Sevgiler...

      Sil
  7. nasılda güzel olmuş.canım çekti şimdi.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Oya'cım çok severim ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık Oya Hanım,bu yıl reçel yapmayı düşünmüyordum ama özellikle karadut reçelini bloglarda gördükçe hepsinden yapıcam sanırım:)
    Ayrıca İzmir'e her geldiğimde kemeraltında mutlaka karadut şerbeti içiyorum çok seviyorum bu lezzeti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende her sene yapmıyacağım diyorum ama bir bakıyorum her çeşitten yapmışım Sevil hanımcım.. Kemeraltında içilen Karadut şerbeti çocukluğumun lezzetidir. Her gittiğimizde mutlaka içerdik.. Ama epey oldu kemeraltınada gitmeyeli.. Teşekkür ederim..

      Sil
  10. Ellerine sağlık ablacım, ben de bu sene 2 kg dan yaptım. Çok seviyoruz karadut reçelini, güzel oluyor ..
    Size de afiyetler olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Bu hafta bende tekrar yapacağım her halde. Kışa kalmayacak gibi duruyor..:) Seninde ellerine sağlık Fatmacım.. Afiyetler olsun. Sevgiler..

      Sil
  11. merhaba ben de yaptım ancak biraz sulu oldu ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Özge hanımcım.. Temiz bir tepsi içine döküp güneşte 2-3 gün bekletirseniz kıvamını bulur. Benim başıma gelmedi hiç ama arkadaşlarım öyle yapıyor.. Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası