Köz Biberli Domates Çorbası

Domatesler kırmızı biberler lezzetlenmeye başlamışken hemen bu gün yapayım dedim bu güzel çormayı. Oktay ustamdan öğrendiğim muhteşem lezzetli bir çorba.. Denemediyseniz mutlaka deneyin derim.. Benim ilk bahar ve yaz aylarında sıklıkla yaptığım çorbamın işte tarifi...



Malzemeler :

4 adet domates
   veya
250 ml. domates sos
1 adet kırmızı biber
1 yk. domates salçası
1 yk. biber salçası
2 yk. un
2 yk. sıvıyağ
1 yk. tereyağı
1 lt. su
1 sb. süt
tuz
karabiber

Üzeri  için:
50 gr. kaşar peyniri
4 yaprak taze fesleğen

Yapılışı:
İlk olarak domates sos kullanmıyorsanız domatesleri rendeleyin.Kırmızı biberi ocak yada fırında közleyin.Kırmızı biberin kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğrayın.Çorba tenceresinin içine sıvıyağı ,tereyağı ve unu ilave edip kısık ateşteki ocak üzerinde un kokusu çıkana kadar kavurun.Üzerine domates ve biber salçasını ilave edip 2-3 dakika salçaları una karıştırın.Domates sosu(rendelenmiş domatesi) ,doğranmış köz biberi ilave edip 5 dakika daha karıştırarak  malzemelerin birbirine karışmasını sağlayın.1 lt. kaynamış suyu karıştırarak çorba tenceresine ilave edin.Ara sıra karıştırarak pişirin.Çorbayı süzgeçten yada blenderdan geçirip pürüzsüz bir kıvam elde edin.Tuzunu ve karabiber ilave edin.Sütü de ilave edip karıştırarak bir kaç dakika daha pişirin.Servis kaselerine alıp üzerine
kaşar rendesi  , ince kıyılmış fesleğenle süsleyerek sıcak servis yapın. Yanında isteğe göre  küçük küpler halinde doğranıp, baharatlanıp, fırında kurutulmuş ekmek(kruton) ile birlikte servis yapabilirsiniz.


Yorumlar

  1. Oyacım bugün hızına yetişemiyorum canım. Ama devam hiç şikayet etmiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Gülaycım evde 3 kişiyiz .. 3 müzde farklı yemekleri seviyoruz..:) Ondan çeşit çok oluyor..:) Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık oya ablacım nefis olmuş:) bu arada bütün yemeklerim süper uzun zamandır uğrayamadım ama geçerli sebeplerim vardı:)sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim. Biliyorum canım.. Sevgiler..

      Sil
  4. Hımm çok güselll bu tarif. Bende istiyorum . :) Ellerine sağlıkk.mımmmmm mımm mımm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok lezzetli oluyor bu çorba.. Eşim haftada en az bir kezde olsa istiyor.. Teşekkür ederim canım. Kalbi güzel arkadaşım.. Sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası