Yöresel Ürünler Festivali


Bu gün eşimle birlikte İzmir Fuarındaydık.  YÖRESEL ÜRÜNLER, EL SANATLARI VE KÜLTÜREL TANITIM FESTİVALİ bu gün başladı ve pazar gününe kadar devam edecek. Pazar günü afişleri gördüğümden beri bir aksilik çıkmasada gitsem dediğim festivaldeyim. Bunu kaçırmak istemezdim, 7 Yöre ve  bu yörellerin tüm meşhur lezzetleri.. Aradığım, sevdiğim yemesine bayıldığım tüm lezzetler bir arada.. Eğer İzmir'liyseniz yada şu anda İzmir'deyseniz mutlaka gidin, pişman olmazsınız. Ben fotoğrafları çekme işini eşime bıraktım. Çünkü bu lezzetleri görünce kendimi kaybedip resim çekmeyi atlardım mutlaka..Açık alanda ve kapalı alanda sergileniyor Türkiyenin yöresel özel ürünleri.. Çok uzun ve lezzetli bir yazı olacak.. 


                                 Her yörenin kendine ait pestilleri, cevizli sucukları, meyve kuruları...


Kars, Trabzon, Erzurum, Malatya, Gümüşhane, Tire, Ödemiş.. Tereyağı Ve Peynir çeşitleri.. Bu reyonlardan ayrılmam çok zor oldu.. Ben Trabzon tereyağı, Kars Peynirleri aldım.. Tabii ki bol bol tattıktan sonra..:))


Yoğurtlar, peynirler, tereyağları.. Kendimi kaybettim.. Ben gerçekten peynir severim. Çeşit çeşit .. Eşim zor aldı beni peynirlerin arasından..:)




                   Bal çeşitleri, petek ballar, kara kovan balı... Lezzetleri nasıl anlatsam bilmiyorum..


     Antalya'dan muhteşem reçeller... Turunç, kabak ve ceviz reçeli... Yavaş yavaş gidiyor rejim..



Ceviz reçeli... Tadı muhteşem.. Bundan sonra Antalyalı arkadaşlarımdan isteyeceğim lezzet.. Kendimi nasıl kaybettiğim fotoğraflarda rahatça görülüyor..:) Ceviz reçeli.. Muhteşemm...


                                                      Meşhur İspir Fasulyesi..


Beypazarından getirilmiş erişteler,üçgen, kare kesmeler ve tarhanalar.. Eriştelerin kokteylini yapmışlar.. Çok lezzetli görünüyor. Beypazarı Kurusu... Anlatılmaz lezzetliler...

 
                     Açık alandaki yöresel yemekler... Tire'den Keşkek.. Tire Köftesi, Karadutlu Lor.....

                           
                                    Kastamonulu teyzelerden çeşit çeşit gözlemeler, etli ekmek..

                               
                                                    Trabzon'dan kara lahana çorbası...

                                       
                                        İspir Fasulyesi.... Bu lezzetler birazdan tabaklarımızda..














Trabzonlu ahçı amcayla kara lahanayı hangimiz daha güzel yaparız diye tartışıyorum.. Etli ve kalın bu sarma diyorum.. Amca böyle olur, hanımımda sarıyor ama en güzelini ben yaparım deyince üzmedik amcayı.. Çok güzeldi gerçektende ellerine sağlık amcamın..



               Trabzon'un tereyağı, peyniri ve mısır unu.. Usta ellerde nasıl bir lezzet olmuş yemek lazım..


Lezzetli bir moladan sonra gezmeye devam.. Kavurma, İçli Köfte, Oruk, incecik sarmalar.. Dedim her yöreden ne yemek isterseniz var..


          Bunlardan yiyemedim.. Aklım kaldı.. Ben bu lezzetli kaçırmam bitmeden bir daha giderim...

                         
                             Hatay'dan satır kebabı, Erzurum'dan Çağ Kebabı...Dahasıda var...

                                   
                                             Nasıl güzel kokuyor, önlerinde müthiş bir kuyruk..


Bu keyifli ve lezzetli gezimizin son durağı.. Antakya'nın künefesi.. En az 20 dakika sırada bekledik yiyebilmek için. Ama değdi doğrusu.. Sıcacık, lezzeti yerinde.. Nasıl yapıldığınıda fotoğrafladık.. İsteyen olursa onlarıda yazar eklerim .. Bu lezzet yenmez mi.?...  Yedim ama iki çatal.. Yukarıdakilerde ayar kaçınca burada frenledim kendimi.

Anlatamadığım, buraya ekleyemediğim o kadar çok yöresel ürünler var ki. Sabunlar, keçeler, ev tekstili, içecekler, halk oyunları ekipleri, davul, zurna, ev yapımı salçalar, şekersiz marmelatlar aklınızdan geçen tüm yöresel ürünleri bulmanız mümkün. Fiyatlarda makul. Ben İspir fasulyesi, haşhaş ezmesi, Zahter, kars peynirleri ve trabzon tereyağı aldım. Sevdiklerinizle birlikte çok hoş ve lezzetli bir gün geçirmek isterseniz mutlaka ziyaret edin. Bu gün 23 Nisan  olduğu için çok kalabalıktı.. Rengarenk giyinmiş çocuklar, cıvıl cıvıldılar.. Ben Yöresel yemekleri bitirip biraz ilerideki aynı Fuar alanı içindeki KİTAP FUARINI ziyaret ettim. Kitap Fuarını, aldığım kitapları ve izlenimlerimi bir daha ki sefere yazacağım..Eşim yanımda lezzeti ve keyifli bir gün geçirdim..

Yorumlar

  1. Oyacım laf bulamıyorum dilim damağıma yapıştı :-) Kızım şu an İzmir'de akşam uçağıyla dönüyor meşhur közde sandv.siparişi verdim bilseydim buraya da git bişeyler al derdim :-)Bence hafta arası sabah saatlerinde bir kere daha git sakin sakin gez :-)sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşecim sen resimden etkilendin ben bütün öğleden sonramı bu lezzetlerin arasında geçirdim. Birde beni düşün.. Bilseydim kızının burada olduğunu dünden yazardım festival var diye.. Gezeceğim mutlaka bir daha.. :) Sevgiler..

      Sil
  2. OO süper hem gezdin hem resimledin hemde bu kadar çabuk yükledin siteye. Canım biz Antalya dayız ama ceviz reçeli yemek ne mümkün. Taze cevizden yapılır kabuklu hali ile. Yeşil cevizle ama 2-3 mislidir fiyatı diğer reçellerden. Ancak hediyelik alınır. İzmire gelirsem getireyim sana.
    Paylaşım çok güzell. Bencede tekrar gitmelisin. Aklım sarmalarda kaldı benimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Antalyalı arkadaşım derken seni kastetmiştim zaten..:) Sözünü unutma İzmire bekliyorum.. Gezdiğim yerleri anlatmak bana daha kolay geliyor..:) Hemen paylaşmak istedim.. 5-6 gün var çünkü.. Aklım çok şeylerde kaldı..:) Sevgiler canım..

      Sil
  3. Oya hanım ne güzel lezzetler bunlar hepside birbirinden lezzetli hepsinden tatmak istedim.Bu güzel resimler için teşekkürler bakarken yutkunsam da:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fenaydı Haticecim. Muhteşem lezzetler. Sevgiler..

      Sil
  4. Ooh afiyetler olsun canım, ne güzel yemiş içmiş, gezmişsin. Ben şimdi senden öğreniyorum festivalin varlığını, gitmek isterim, vakit yaratabilirsem. Böyle festivallerde alışveriş yapmayı çok severim, güzel tarafı meşhur lezzetleri yerinden gidip almak mümkün olmuyor herzaman, festivaller ayağına getiriyor bir nevi, faydalanmak lazım demi. :)
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcum Mutlaka vakit ayır.. Pazar günü bitiyor. Çok lezzetli çok..:)) Sevgiler canım...

      Sil
  5. Turkiye ne kadar zengin mutfagi var insan hangisine bakacagini sasiyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmaktan öte yemekten şaşırdım ben. Hangisini yiyeceğimi şaşırdım..:)) Sevgiler..

      Sil
  6. oyacım çok lezzetli ve iştah acıcı görüntüler.ceviz reçeli pek güzelmiş.ben daha tatmadım :)insan bu yemeklerin içinde kendini kaybeder valla.sanada afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bile tattım Hülyacım ceviz reçelini..:) Yok çok kaybetmedim galiba kendimi...) Ama bitmeden gene gidip eksik kalanları tamamlarım...) Sevgiler canım..

      Sil
  7. Bu ne güzel bir festival böyle. İnsan yemek yemekten patlar burada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli bir festivaldi Yiğit Koray..:)) Keşke yakın zamanda gene yapılsa..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası