Kapalı Pide

Pideyi herkes sever. Bende yazın evde yapmayı denedim. İlk yaptığım kıymalı pideler kıymalı tart gibi oldu. Ama hamurunun  deneye yanıla en doğru ayarını buldum. Sonra çavdar unuyla, tam buğday unuyla, kepek unuylada hamurlar yaptım. En güzeli tam buğday unu ve normal unla yaptığım hamur oldu.. İç malzemesinide ıspanaktan yapıyorum. Hem lezzetli hemde ev yapımı. Pidelerim bizim ailede çok beğenilerek  yeniyor.
Tarifim aşağıda...







Malzemeler :

Hamuru için :
2.5 su bardağı tam buğday unu
2.5  su bardağı un
1 paket yaş maya
1 tatlı  kaşığı tuz
1 yemek kaşığı çiçek yağı
2 su bardağı ılık su

İç harcı için :
500 gram ıspanak yaprağı
250 gram beyaz peynir
250 gram kaşar peyniri
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber

Üzerine sürmek için :
2 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı :
Hamuru hazırlamak için unları, mayayı, tuzu, çiçek yağını geniş bir kaba alın. Ilık suyu yavaş yavaş eklerken diğer taraftan hamuru yoğurmaya başlayın.Orta yumuşaklıkta bir hamur elde edin. Üzerini örtüp mayalanmaya bırakın. Ispanak yapraklarını bol suyla bir kaç kez yıkayın. süzdürün, iyice kurutun. Kuruttuğunuz ıspanakları incecik kıyın. Kaşar peynirini rendeleyin. Beyaz peyniri çatalla ezin. Ispanakların üzerine peynirleri, tuzu, karabiber ve istiyorsanız pul biberi ilave edin, malzemeleri birbirine karıştırın. Hamuru 12  parçaya bölün. Yuvarlayıp unlanmış tezgaha alın. Parçalardan birini alın, tezgahta uzun oval bir şekilde açın. (ince açmaya çalışın)  Ortasına ıspanaklı harçtan koyun. Kenarları harcın üstüne kapatın. Tüm hamurları bu şekilde hazırlayın. Tepsiniz margarinle yağlayın, un serpin. Yada kepeğiniz varsa sırf onu serpin. Hazırladığınız pideleri yan yana dizin. Önceden ısıtılmış 220-250 derecedeki fırında üzerleri ve altı kızarana kadar pişirin. Servis tabağına alın, üzerlerine tereyağı sürün, sıcak servis yapın.

Yorumlar

  1. ev yapımı bır pıde mıs gıbı elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık pek güzeller. bende kendi usulümce yapmıştım. henüz yüklemedim. yakında pek yakında:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Seninde ellerine sağlık..Bekliyorum..:) Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası